شناسهٔ خبر: 55307 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حجت الاسلام سالک:

تشکیل کمیته مجلس و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای برنامه ششم توسعه/ اجازه حذف منبر را نمی‌دهیم

سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه مشترک کمیسیون فرهنگی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تنظیم برنامه ششم توسعه درخصوص اقتصاد مقاومتی فرهنگ و علم خبر داد.

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با مهر اظهار داشت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه با نمایندگان کمیسیون فرهنگی با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه مشترکی برگزار کرد که این جلسه مصوبات خوبی داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شد کارگروه مشترکی میان کمیسیون فرهنگی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تنظیم برنامه ششم توسعه پیرامون اقتصاد مقاومتی فرهنگ و علم تشکیل شود که این کارگروه پس از تعطیلات مجلس آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مصوب شد جلساتی را با کل دستگاه ها و کانون های خودجوش فرهنگی در سطح کشور برگزار کنیم.

سالک با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور پیرامون مسائل فرهنگی گفت: نقطه نظرات ایشان قابل توجه است اما تعابیری که برای مسائل فرهنگی و معنوی به کار می برند جای بحث دارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور اعلام کردند دوره برگزاری منبر برای مسائل فرهنگی گذشته است، این در حالی است که امام خمینی فرمودند از صدر اسلام تا امروز منبر ها و سینه زنی ها اسلام را نگه داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: ما در این قضیه محکم ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم منابر حذف شود. چون نوعی گفتگوی چهره به چهره با مردم است و علاوه بر این منابر نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند.

نظر شما