شناسهٔ خبر: 55125 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سکه و ارز در طی یک سال چقدر افت داشته است ؟

به گزارش نماینده به نقل از مهر، بانک مرکزی در گزارش وضعیت اقتصادی فروردین ماه، میانگین فروش سکه، ارز در بازار آزاد و آمار سفته و برات واخواست شده را منتشر کرد.

متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی( طرح قدیم و جدید) در بازار آزاد تهران

در فروردین ماه ۱۳۹۳ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم به ۹۶۱ هزار و ۸۵۸ تومان و طرح جدید به ۹۶۵ هزار و ۴۴۲ تومان رسید که در مقایسه با ماه قبل هر کدام ۰.۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال سال ۹۲ به ترتیب ۲۸.۹ و ۲۹.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا و یک یورو ( اسکناس) در بازار آزاد 

در فروردین ماه سال ۹۳ متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا و یک یورو در بازار آزاد شهر تهران به ترتیب ۳۰۹۹ تومان و ۴۲۷۶ تومان بود که نسبت به ماه قبل هر کدام ۲.۴ درصد افزایش را به ثبت رسانده‌اند. همچنین در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۲، دلار ۱۱.۵ درصد و یورو ۶.۷ درصد کاهش داشته است.

آمار سفته و برات واخواست شده در تهران

طبق آمار شعبه اخواست دادگستری استان تهران در فروردین ماه سال ۹۳ حدود ۰.۵ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۳۷.۴ میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص های تعداد و مبلغ سفته وبرات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۳۲.۲ و ۱۰.۶ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب تعداد ۷۱.۰ درصد و ۶۲.۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵.۳ درصد و ۵۳.۷ درصد کاهش داشته است. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در فروردین ماه سال ۹۳ به عدد ۳۳.۰ رسید. عدد شاخص مذکور در فروردین ماه سال ۹۲ معادل ۶۷.۳ بوده است.

نظر شما