شناسهٔ خبر: 54818 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در آستانه عید مبعث صورت گرفت؛

انتشار چاپ هفتم «شعاعی از نیر اعظم»

نیراعظم چاپ هفتم کتاب «شعاعی از نیر اعظم» شامل رهیافتی به منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی درباره پیامبر اسلام(ص)، همزمان با ایام عید مبعث، توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، این اثر رهیافتی به منظومه فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره پیامبر مکرم اسلام (ص) است که با گلچینی از بیانات معظم له، به تحلیل و تبیین زندگی و شخصیت حضرت محمد (ص) می‌پردازد.

این کتاب که در سال ۱۳۸۵ همزمان با سال پیامبر اعظم به سفارش دفتر حفظ و نشر ارزش‌های آثار مقام معظم رهبری (موسسه پژوهشی- آموزشی انقلاب اسلامی) توسط گروهی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم تهیه و تدوین شد، نمونه‌ای از کتاب‌هایی است که با گردآوری علمی و محققانه بیانات ایشان، به مسائلی چون ویژگی‌های رسول اکرم(ص) و عصر بعثت، ماجرا و حقیقت بعثت پیامبر، وقایع خاص در تاریخ پیامبر اکرم(ص)، نقش اهل بیت(ع) در نهضت نبوی، انواع تعامل با پیامبر، وظایف مسلمانان نسبت به پیامبر و آموزه‌های او، رویداد نگاری دوران پیامبری حضرت محمد(ص) و پایه‌گذاری تمدن اسلامی پرداخته است.

می‌توان گفت سرفصل‌ها و اشاره‌های کتاب هر مطلبی را که مخاطب معاصر بخواهد درباره پیامبر اسلام بداند، دربرمی‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب در کنار جمع آوری و طبقه‌بندی دقیق بیانات رهبر انقلاب، با هدف تکمیل مطالب هر محور، آثار و فرمایش‌های امام خمینی (ره) درباره پیامبر اکرم و نوع گرایش برترین نویسندگان جهان اسلام در خصوص پیامبر و آثارشان مورد بررسی قرار گرفت و در قالب پاورقی به مجموعه افزوده شد.

چاپ هفتم این اثر در ۴۲۰ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر و عرضه شده است.

نظر شما