شناسهٔ خبر: 54580 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

ارزیابی کارشناسان از قیمت طلا در این هفته

به گزارش نماینده به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز از ۳۳ کارشناس ارشد اقتصادی ۲۲ نفر شرکت کرده اند. از این تعداد نیز ۹ نفر پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۷ نفر نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و ۶ نفر نیز بر این باور بودند که قیمت طلا در هفته آتی با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد.

 قیمت طلا در روزهای گذشته بین ۱۲۸۰ تا ۱۳۱۵ دلار در نوسان بوده ولی به نظر می رسد انتخابات اوکراین در روز یکشنبه می تواند بازارهای بین المللی را دستخوش تغییرات و تحولات زیادی کند. انتخابات اوکراین می تواند کاتالیزور مهمی برای تسریع روند تحولات آتی در بازارهای جهانی باشد.

افشین نبوی کارشناس ارشد موسسه مالی ام کی اس سوییس تاکید کرد: قیمت طلا در روزهای اخیر بین ۱۲۸۰ تا ۱۳۱۰ دلار در نوسان بوده و اگر اتفاق خاصی نیفتد این روند تغییری نخواهد کرد. البته تصمیم دولت هند برای لغو محدودیت واردات می تواند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلای این کشور داشته باشد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: البته گزارش شورای جهانی طلا در خصوص کاهش تقاضای طلای هند و چین در سه ماه نخست امسال نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

موسسه مالی سوسایت جنرال نیز اعلام کرد: گرچه به نظر می رسد بحران اوکراین تاحدی کاهش یافته باشد ولی این مساله بستگی به این خواهد داشت که چه کسی در انتخابات اوکراین به پیروزی خواهد رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما