شناسهٔ خبر: 54490 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان

فیسبوک و فحشای سیاسی در ایران+عکس

این شبکه در اقدامی تعجب برانگیز گزینه (repoart) را که مولفه اعتراض به صفحات غیراخلاقی در این شبکه معرفی شده است از صفحه مروج فحشا حذف کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از مؤسسه راهبردی دیده‌بان، طی روزهای اخیر شاهد شروع بکار حرکتی در راستای هجمه به مسئله حجاب و عفت عمومی جامعه اسلامی‌مان بودیم که طی فرایندی هماهنگ از سوی قاطبه رسانه‌های ضد انقلاب تبلیغ شد.

به صراحت ادعای گردانندگان این حرکت، اقدامی برای زمینه‌سازی و ترغیب تحرکات خیابانی از سوی زنان برای نمایش بی‌حجابی ـ بخوانید "فحشا" ـ معرفی شد و متعاقب آن بصورت تأمل‌برانگیر و البته قابل پیش‌بینی، شاهد سرقت تصاویر شخصی افراد در شبکه‌های اجتماعی بودیم که حتی واکنش‌های متقابل آن در شبکه‌های ماهواره‌ای نیز دیده شد.

با این حال مسئله مهمی که در این خصوص خودنمایی کرد و بسیار جالب توجه به نظر می رسد، همراهی سِرور شبکه فیس‌بوک، جهت "عدم اعتراض" به صفحه "آزادی‌های یواشکی زنان" بود.

این شبکه در اقدامی تعجب‌برانگیز گزینه "Report" را که مؤلفه‌ای به منظور اعتراض به صفحات غیراخلاقی در این شبکه معرفی شده است از صفحه مذکور حذف کرده است.

فیسبوک و فحشای سیاسی

 reportریپورت کردن در فیس‌بوک به معنی گزارش دادن یک پروفایل یا صفحه است و این در صورتی شکل می‌گیرد که در صفحه یا پروفایل مورد نظر مواردی نظیر: اسپم، حمله و تخریب یک شخصیت یا گروه، رفتارهای خشونت‌انگیز، موارد جنسی یا وجود اطلاعات بی‌ارتباط با نام و موضوع صفحه مشاهده شود و زمانی که ریپورت‌ها به مقدار معینی رسید فیسبوک صفحه یا پروفایل مذکور را حذف خواهد کرد.

فیسبوک و فحشای سیاسی

حال، این اقدام نادر شبکه فیس‌بوک نسبت به مسائل دینی جامعه ایران نشان از بازی‌ای سیاسی دارد که به شدت از سوی شبکه‌های رسانه‌ای وابسته به سرویس‌های جاسوسی غربی دنبال می‌شود و یادآور همان هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود یک "جبهه بهم‌پیوسته فرهنگی" در جهت تهاجم به تمامی ارزش‌های ملت مسلمان ایران عزیز است. 

 

از سوی دیگر رویه برخی افراد و مسئولین داخلی در اصرار به موضوع رفع فیلترینگ فیس‌بوک و بی‌توجهی به جنگ تمام‌عیار فرهنگی و حمایت این شبکه صهیونیستی از آن نسبت به ایرانیان قابل توجه است.

نظر شما