شناسهٔ خبر: 54351 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

رسانه‌های دنیای اسلام ماهیت گروه‌های سلفی و تکفیری را مشخص کنند

افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌های دنیای اسلام امروز باید ماهیت گروه‌های تکفیری و سلفی را مشخص کنند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص نقش رسانه‌های دنیای اسلام در حفظ وحدت و یکپارچگی بیشتر امت اسلامی اظهار کرد: رسانه‌های دنیای اسلام در عصر امروز که عصر رسانه و بیداری اسلامی است می‌توانند در جبهه فرهنگی در نوک پیشانی قرار بگیرند.

وی با یادآوری هجمه دشمنان در عرصه رسانه خاطرنشان کرد: دشمن از سال‌ها قبل در عرصه رسانه برنامه ریزی گسترده‌ای را دستور کار خود قرار داده است و قصد دارد تا از طرق مختلف به وحدت دنیای اسلام و همچنین به فرهنگ اسلامی هجمه وارد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به احساس نیاز برای اتحاد رسانه‌های دنیای اسلام برای مقابله با دشمن گفت: رسانه‌های دنیای اسلام در برهه فعلی بیش از هر چیز به اتحاد و یکپارچگی نیاز دارند تا در برابر هجمه دشمن و همچنین فرقه‌های انحرافی مانند تکفیری‌ها و سلفی‌ها ایستادگی کنند و اجازه ندهند تا دشمن اسلام را دینی خشن و سرسخت نشان دهد.

افتخاری نقش جمهوری اسلامی ایران را در حفظ وحدت و یکپارچگی دنیای اسلام بسیار تعیین کننده دانست و ادامه داد: دنیای اسلام برای اینکه در یک مدار صحیح حرکت کند همواره نیاز به رهبری مقتدر دارد که جمهوری اسلامی ایران چه در زمان امام (ره) و چه اکنون با حضور مقام معظم رهبری توانسته است این محوریت را داشته باشد.

وی آگاه سازی درباره ماهیت اصلی گروههای تکفیری و سلفی را راه اصلی آشکار کردن چهره آن‌ها دانست و گفت: رسانه‌های دنیای اسلام باید ماهیت اصلی گروههای تکفیری و سلفی را به خوبی تبیین کنند تا از این طریق وابستگی آن‌ها به قدرت‌های جهانی و بعضی حاکمان وابسته غربی اشکار شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزاری این اجلاس را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: در برهه فعلی باید رسانه‌های دنیای اسلام با یکدیگر یکپارچگی بیشتری داشته باشند بنابراین برگزاری این همایش می‌تواند در این راستا بسیار تعیین کننده باشد.

نظر شما