شناسهٔ خبر: 54311 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

حمله هاشمی به طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد

با نزدیک شدن به زمان ارائه گزارش طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد که برای دومین بار است طی دهه گذشته در دستور کار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد، بار دیگر رئیس هیات موسس این دانشگاه وارد صحنه شده و به این طرح قانونی حمله کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از رجا، با نزدیک شدن به زمان ارائه گزارش طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد که برای دومین بار است طی دهه گذشته در دستور کار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد، بار دیگر رئیس هیات موسس این دانشگاه وارد صحنه شده و به این طرح قانونی حمله کرده است.

به گزارش رجانیوز، اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز چهارشنبه در واحد علوم تحقیقات این دانشگاه برگزار شد،  به تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اشاره و تشریح کرد: «کمترین فساد و انحراف در دانشگاه آزاد وجود دارد. از اول دولت گذشته  از حدود 8 سال پیش شروع به تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد کرده‌اند و هنوز هم ادامه دارد اما هرچه پیدا می‌کنند جواب آن قبلاً داده شده لذا آنها کار تبلیغاتی انجام می‌دهند. هرچند ما هم حرفی نداریم و باید بررسی شود اما معتقدیم فساد و اشکالات جاهای دیگر در اینجا وجود ندارد؛ چرا که خود مردمی که پول می‌دهند نظارت هم می‌کنند.»

او همچنین بدون اشاره به تخلفات گسترده مالی و سیاسی در این دانشگاه، در اظهاراتی عجیب گفت: «هیچ غرض مادی و سهمی در کار نبود؛ چرا که این دانشگاه ملک خداوند است و به هیچ بشری تعلق ندارد.»

این اظهارات در حالی از سوی هاشمی رفسنجانی مطرح شده که طرح اولیه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد که چند سال پیش به طور جدی از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شد و به نتایج گسترده‌ای از تخلفات سیاسی و اقتصادی در ساختار این دانشگاه رسیده بود، با اقدامات مسئول وقت کمیسیون آموزش مجلس که از نزدیکان و خویشاوندان عبدالله جاسبی بود، به حاشیه رفت و او مانع از پیگیری و به سرانجام رسیدن این طرح شد.

به نظر می‌رسد اکنون که یکبار دیگر مساله تحقیق و تفحص از تخلفات دانشگاه آزاد به دغدغه نمایندگان مجلس تبدیل شده، اکبر هاشمی رفسنجانی به دنبال فضاسازی و ایجاد یک جبهه رسانه‌ای علیه این طرح است تا بار دیگر از اجرای کامل و دقیق این طرح و اعلام نتایج بررسی‌ها به مردم، جلوگیری کند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش و بر سر ماجرای طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، نزدیکان هاشمی بسیار فعال بودند و حتی خود او نیز در این ماجرا به میدان آمد و با استقبال از آن طرح، مدعی شد: «تامین اجتماعی در زندگی کارگران امری موثر است اما طی ۸ سال گذشته ضربه‌ خورد و کسانی آن را جیب شخصی خود کردند که این ظلم بزرگی به نظام و نیروی کار بود.»

نتیجه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام می‌شود؟

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس از ارایه گزارش طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در هفته آینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد.

جواد هروی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری پایان یافتن مهلت قانونی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هفته آینده زمان تقدیم گزارش این تفحص به کمیسیون تخصصی مجلس است. باتوجه به اینکه کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به شدت در حال فعالیت بوده و بانک اطلاعاتی تحقیق و تفحص در حال اتمام مراحل تحقیقاتی است، گزارش نهایی تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد هفته آینده تقدیم کمیسیون آموزش مجلس می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم در تشریح مراحل ارایه طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی به مجلس افزود: این طرح پس از ارایه به کمیسیون آموزش مجلس و بررسی تمامی جوانب آن آماده ارسال به صحن علنی برای قرائت گزارش نهایی است. حمایت مجلس از ادامه طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی به پایان یافتن بررسی‌ها و به ثمر نشستن فعالیت‌ها منجر شد.

نظر شما