شناسهٔ خبر: 54161 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روایت‌های یک مدیر سازمان سینمایی از جشنواره کن امسال

آرش امینی سرپرست گروه اعزامی ایران در جشنواره کن گفت: تلاش داریم از سال آینده فقط دو نفر به عنوان عرضه کننده حرفه‌اى سازمان سینمایى در جشنواره کن حضور یابند تا با این تمهید سازمان سینمایی تعداد بیشتری از شرکتهای خصوصی را حمایت کند.

کنبه گزارش نماینده به نقل از تسنیم، آرش امینی مدیرکل حوزه ریاست و مدیر بخش بین الملل سازمان سینمایی که سرپرستی گروه اعزامی ایران در جشنواره کن را به عهده دارد،گفت: جشنواره فیلم کن امسال به مدت ١٠ روز از ١۴ اردیبهشت در شهر ساحلى کن فرانسه آغاز شده و جمهورى اسلامى ایران نیز مانند سال‌هاى گذشته و همچون ده‌ها کشور دیگر در این جشنواره حضور دارد.

وی در ادامه گفت: حضور در هر فستیوالى از نظر اجرایى کار پیچیده و معجزه مانندى نیست. در مدیریت هنرى چنین رویدادهایى، اصولا در استراتژى کلى در ابتدا به دو بخش: مراحل اجرایى واهداف نشانه گذارى شده و کیفیت و کمیت دستیابى به آن‌ها، تقسیم شده و طرح آن از این دو شاخه یاد شده به موازات هم گسترش پیدا مى کند.

امینی اضافه کرد: در مورد نخست آنچه مسلم است با توجه به بودجه در نظر گرفته شده و قرارداد مرسوم با یکى از سازمان هاى تابعه، غرفه ایران در مکان همیشگى برپا شد. تفاوت اصلى اینکه، طراحى استقرار موسسات از طریق یک موسسه معمارى معتبر ایران «میرمیران» صورت گرفت و نتیجه آن نیز چه براى شرکت کنندگان و چه براى بازدیدکنندگان متفاوت و قابل قبول بوده است. در مجموع از عقد قرارداد تا تامین سخت افزار‌ها و ملزومات غرفه روند چندان پیچیده‌ای ندارد و هر یک از صد‌ها کمپانى شرکت کننده به فراخور بودجه و سلایق گردانندگان آن در این بازار شرکت می‌کنند.

سرپرست گروه اعزامی ایران در جشنواره کن در عین حال افزود: تلاش و برنامه ریزی ما به گونه‌ای خواهد بود که از سال آینده فقط دو نفر به عنوان عرضه کننده حرفه اى سازمان سینمایى و موسسات تابعه در جشنواره کن حضور یابند و با این تمهید سازمان سینمایى قادر خواهد بود تعداد بیشترى از شرکت هاى خصوصى را حمایت کند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت یکی از فعالان سینمای ایران که در یکی از بیمارستان‌های فرانسه بستری است، گفت: از اخلاق حرفه‌ای و انسان دوستانه به دور است که اگر کاری برای هموطن خود انجام می‌دهیم، دستمایه گزارش و تبلیغات فردی قرار گیرد. اما حسب وظیفه اداری و انسانی خود با همراهی جمعی از همکاران به طور مستمر ضمن عیادت، وضعیت درمان ایشان را پیگیری کرده و از روز نخست کلیه مسئولیت‌های این هموطن سینماگر را به عهده گرفته‌ایم. در مجموع ما اگر کاری هم کرده‌ایم وظیفه بوده و نیاز به رسانه‌ای کردن آن نمی‌دیدیم.

روابط عمومی سازمان سینمایی در تلاش است آخرین خبرهای موثق مربوط به چتر سینمای ایران در جشنواره کن را کسب و بتدریج در اختیار رسانه‌های جمعی قرار دهد.

نظر شما