شناسهٔ خبر: 53200 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

لاریجانی: دنبال صورت بزک کرده در موضوع هسته‌ای نبوده و نیستیم

علی لاریجانی 4

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشمندان هسته‌ای ایران دو دهه تلاش کردند تا دانش هسته‌ای کشور را به این مرحله برسانند و ما هرگز دنبال صورت بزک کرده در موضوع هسته‌ای نبوده و نیستیم.

 

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در جمع کارکنان مجلس شورای اسلامی که در آستانه میلاد حضرت علی(ع) برگزار شد، ضمن تبریک این روز، به مسایل هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: موضوع دانش هسته‌ای کشور برای ایرانیان یک پشتوانه قوی است.

 

وی یادآور شد: در شرایط حساس و پیچیده بین‌المللی و اقتصادی کشور، وحدت داخلی بسیار مهم است. در داخل جامعه و در کوران مسائل مختلفی قرار داریم و شرایط کشور حساس و پیچیده است. این پیچیدگی و حساس در حوزه‌های بین‌المللی و اقتصادی بیشتر است؛ البته دلایل این مسائل غصه‌آور را نمی‌خواهم بیان کنم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیکاری،‌ تورم و فقر در کشور وجود دارد. تورم، زاینده فقر است و ناسلامتیِ اقتصاد، زاینده تورم است. تورم دو رقمی یعنی کاهش ثروت مردم. این مسأله روی نرخ کارمزد بانک‌ها، مسکن، بیکاری و تسهیلات بانکی تأثیر منفی گذاشته است.

 

لاریجانی با اشاره به شرایط بین‌المللی بویژه در موضوع هسته‌ای کشور، گفت: در صحنه بین‌المللی هم مصاف پیچیده‌ای داریم. سخنان اخیر کشورهای غربی نشان می‌دهد که گویا نسبت به مسأله هسته‌ای ایران تصور دیگری دارند. حدس می‌زنم که آنان تصور می‌کنند ایران یک کار نمادین و شماتیک و نه یک کار حقیقی واقعی در موضوع هسته‌ای انجام داده‌ است، در حالی که دانشمندان هسته‌ای کشور دو دهه تلاش کردند تا دانش هسته‌ای را به این مرحله برسانند و آن را برای کشور به یک پشتوانه محکم تبدیل کنند.

 

نماینده مردم قم در مجلس، بر لزوم تحکیم و تقویت وحدت داخلی تاکید کرد و افزود: در شرایط پیچیده و حساس بین‌المللی و اقتصادی داخلی، وحدت، همگرایی، ‌گذشت و صبر بسیار مهم و حیاتی است.

 

وی ادامه داد: راه افتادن تولید در گرو آرامش اقتصادی و وحدت سیاسی است. کم‌صبری در اشکالات موجود، موجب التهاب در جامعه و بهره‌برداری بیگانگان و جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌شود. وظیفه مهم همه، توجه ویژه به تولید است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "شرایط داخلی باید آماده شود و چالش‌های سیاسی بوجود نیاید"، تصریح کرد: تردیدی ندارم اگر همه همت‌ها به سمت تولید سوق یابد، شرایط نامناسب اقتصادی تغییر خواهد کرد.

 

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه "همه همت‌های اقتصادی باید فعال شوند"، گفت: گرفتار خشکسالی مالی در کشور بویژه در مجلس هستیم و به همین دلیل نتوانسته‌ایم از کارکنان مجلس تقدیر شایسته‌ای به عمل آوریم.

 

به گزارش ایسنا، لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با تبیین ویژگی‌های امام علی(ع)، اظهار کرد: امام علی(ع) هم از نظر هستی خلقت و هم از نظر کانون فکری و عاطفی بشری در کانون اساسی خلقت واقع شده‌اند. ابن‌سینا درباره حضرت می‌گوید "حضرت علی(ع) بین اصحاب حضرت رسول(ص) مثل عقل به محسوسات است. از ویژگی‌های معقولات این است که ماندگارند ولی محسوسات نابود می‌شوند". به بیان دیگر، ابن سینا معتقد به ماندگاری شخصیت حضرت علی(ع) در طول تاریخ عالم است.

 

وی همچنین تصریح کرد: ولایت حضرت علی(ع) هم تکوینی و هم تشریعی است و اساساً حیات عالم هستی به حضرت علی(ع) وابسته است. حضرت علی شخصیت کاملی است که هم وجودمان به او وابسته است و هم فکرمان و اساساً ایشان معدن معرفت‌ها و مقولات هستند و شیعیان برای چنین شخصیتی جشن می‌گیرند و افتخار می‌کنیم که عالم بواسطه غیرایشان بقا دارد.

 

لاریجانی در عین حال، معیارهای بشر امروزی را ناتوان از درک عمق حقیقت شخصیت حضرت امیرالمومنین(ع) دانست و افزود: ملت ایران عاشق امام علی است ولی در برخی بلاد گفته می‌شود که امام علی کافر است. این سخن، حماقت گویندگان را نشان می‌دهد. در عالم اسلام گروه خشکه‌مقدسی بوجود آمده است که به جای آمریکا و استکبار، به جان امت اسلام افتاده‌اند. اینان تخم تفرقه را در عالم اسلام بویژه در کشورهای عراق، افغانستان و فلسطین پاشیده‌اند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اینان به پیروان ائمه خدا(ع) تهمت کفر می‌زنند، نان این رفتار را نیز کشورهای غربی خورده‌اند. کشورهای بزرگ از افتراق کشورهای اسلامی بهره‌های زیادی برده‌اند و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بر لزوم تقویت الفت و برداری مسلمانان تاکید دارند.

 

وی در پایان، حوادث دو دهه اخیر را موجب بروز فکری و سیاسی جهان اسلام دانست و افزود: برای درک عمق جایگاه و منزلت حضرت علی (ع) نیاز به پایداری، صبوری و جلوگیری از مقابله به مثل هستیم تا حقایق در جهان اسلام بیش از گذشته روشن‌تر شود.

نظر شما