شناسهٔ خبر: 51921 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سلیمانی در واکنش به اظهارات دولتی ها مبنی بر اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودرو:

با اختصاص ارز مبادله ای، مردم باید کاهش قیمت خودرو را مشاهده کنند

محمد سلیمانی

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت در کارگروه حمایت از تولید، از تامین ارز دولتی (که قرار است بر اساس بودجه امسال روی قیمت ۲ هزار و ۶۵۰ تومان تثبیت شود) برای صنعت خودرو اعم از خودروهای سبک و سنگین خبر داد.

سخنگوی دولت هم روز چهارشنبه در نشست خبری خود با بیان اینکه دولت برای حفظ آرامش بازار و کمک به صنایع خودرو، ارز مبادله ای به آنان خواهد داد، بیان کرد: هنگامی که بنگاه ها و شرکت ها از بازار آزاد ارز تهیه کنند این موضوع موجب افزایش قیمت ارز می شود، لذا دولت برای کنترل بازار ارز، این امکان را به صنایع خودروسازی می دهد که بتوانند از ارز مبادله ای استفاده کنند.

در همین راستا محمدسلیمانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگار نماینده گفت: ارز که بالا می رود قیمت خودرو نیز بالا می رود اما وقتی قیمت ارز پایین می آید قیمت خودرو پایین نمی آید.

 وی ادامه داد: تا کنون که خودروسازان از بازار آزاد ارز می گرفتند و قیمت این ارز تقریبا بالای ۳ هزار تومان بود اما حالا اگر خودروسازان ارز مبادله ای دریافت کنند این کاهش قیمت باید به سرعت خود را نشان دهد و مردم این کاهش قیمت را باید ببینند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد:  وزیر صنعت در هر مصاحبه ای که می کند صحبت از افزایش قیمت خودرو می کند و دیده می شود شورای رقابت هم کار خود را به درستی انجام نمی دهد؛ در صورتی که انتظار می رود وارد عمل شوند و مکانیزم های کاهش قیمت را اعمال کنند تا مردم بتوانند این کاهش قیمت ها را ببینند.  

سلیمانی عنوان کرد: وقتی بنزین گران می شود طبیعتا بازار خودرو نیز با رکود زیادی روبرو می شود و ممکن است در بازار خودرو یک حالت کاهش خرید و فروش خودرو را داشته باشیم و برای این موضوع هم دولت باید کارگروهی را سریعا تدارک ببیند و بررسی کند که تولید ضربه ای از این بابت نبیند .

وی درباره کیفیت خوروهای داخلی بیان داشت: در صنعت خودرو در عین حالی که باید روی کیفیت و رقابت تاکید کنیم و خوروسازان باید کیفیت کارشان را بالاببرند؛ از سوی دیگر اجازه واردات خودرو نیز نباید داده شود .

این عضو کمیسیون صنایع اظهار داشت: اگر هم اکنون مرزهای کشور برای ورود خودروهای خارجی بازشود به بهانه اینکه خوروی داخلی کیفیت ندارد با این کار روی معاش عده ای که از این راه نان می خورند تاثیر منفی می گذارند و باید این مهم را نیز در نظر گرفت که دولت سرمایه گذاری های زیادی را در بخش خودرو انجام داده است که نباید با یک تصمیم اشتباه همه را بر باد دهیم.

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 2 2

  • ۱۳۹۳-۰۲-۱۱ ۱۹:۱۱امیر 0 0

    دولت کار ها را خراب می کند و نیاز به وارد شدن مجلس به بحث خودرو هست.نعمت زاده اصلا به فکر مردم نیست .از نمایندگان غیور تقاضای کمک در این زمینه را داریم.ممنون از سلیمانی
                                
  • ۱۳۹۳-۰۲-۱۱ ۲۱:۱۵ 0 0

    خودت یه باز حرفاتو بخون واقعا همچین چیزی می شه؟
    کی تورو کرده نماینده ...............
                                

نظر شما