شناسهٔ خبر: 51768 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

نارضایتی بازیگر ارزشی از وضعیت اکران فیلم‌ها

سیدجواد هاشمی از وضعیت اکران فیلم‌ها احساس نارضایتی کرد و گفت: اکران فیلم در کشور ما حالت سلیقه‌ای دارد و تمامی تصمیمات مربوط به آن در دست سینمادارانی است که به سود خود فکر می‌کنند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جواد هاشمی بازیگر، کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: در کشور ما متأسفانه وضعیت اکران آثار با مشکلات جدی و فراوانی روبه رو است.

وی ادامه داد: اکران فیلم در کشور ما حالت سلیقه‌ای دارد و تمامی تصمیمات مربوط به آن در دست سینماداران است که به سود خود فکر می‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: به شدت مشکلات اقتصادی گریبان‌‌گیر سینماداران ما شده است و این امر باعث می‌شود که آثار پرسود که مطمئن هستند فروش بیشتری خواهند کرد را انتخاب و اکران کنند البته این امر با قانونی مغایرتی ندارد اما فکر می‌کنم به لحاظ اخلاقی چهارچوب غیر نظام‌مندی داشته باشد.

وی عنوان کرد: احساس می‌کنم که اگر بخواهیم این وضعیت را بهبود بخشیم باید تمامی سینما داران مورد حمایت‌های دولت قرار بگیرند تا مساوات و عدالت رعایت شود.

هاشمی از وضعیت اکران فیلم‎ها احساس نارضایتی کرد و گفت: در سال ۹۱ برای اکران اثر خود با مشکلات بسیاری روبه رو شدم که هنوز هم درگیر تبعات و ضررهای آن هستم و فکر می کنم که این امر عادلانه نیست.

این بازیگر ادامه داد: در حال حاضر ملاک برای اختصاص دادن شرایط خوب یک فیلم، پر فروش یا کم فروش بودن آن است که سینما داران مطمئن باشند که این اثر با اقبال مردمی روبه رو خواهد شد یا خیر. شاید این کار تا حدودی خوب باشد اما باید توجه داشت که این امر باعث می‌شود که هر فیلمی با هر کیفیتی تولید نشود.

وی خاطرنشان کرد: بازیگر و کارگردانی که در یک فیلم حضور دارند در نحوه‌ اکران آن اثر تأثیر دارند و ممکن است که تبعیض شدیدی در این زمینه به وجود بیاد. اگر افراد و مسئولان مرتبط یقین پیدا کنند که اثری فروش نخواهد داشت، بی تعارف آن‌را کنار می‌گذارند و اثر دیگر را جایگزین خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما