شناسهٔ خبر: 51757 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لیلا حاتمی در لیست داوران جشنواره فیلم کن قرار گرفت

برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن اعضای هیأت داوران جشنواره امسال را در حالی اعلام کردند که نام «لیلا حاتمی» نیز در این میان به چشم می‌خورد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن امسال در حالی برگزار می‌شود که «جین کمپیون»، فیلمساز برنده نخل طلای کن، ریاست هیأت داوران بخش مسابقه جشنواره امسال را به عهده دارد.

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی، برگزارکنندگان این دوره از رقابت‌ها، ساعاتی پیش اسامی دیگر اعضاء این هیأت را به شرح زیر اعلام کرد: «لیلا حاتمی»، بازیگر ایرانی، «ویلم دافوئه»، بازیگر هالیوودی، «سوفیا کاپولا»، کارگردان آمریکایی، «کارول بوکت»، بازیگر فرانسوی، «دو-یئونجئون»،بازیگر کره جنوبی، «گائل گارسیا برنال»، بازیگر، «ژان‌که جیا»، کارگردان چینی و «نیکولاس ویدینگ رفن»، کارگردان دانمارکی.

«کاپولا» و «ویندینگ رفن»، از جمله چهره‌های همیشگی فرش قرمز جشنواره کن هستند، «رفن» سال 2011 جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره کن دریافت کرد و سال گذشته نیز با فیلم «تنها خدا می‌بخشد» در بخش مسابقه حضور یافت ولی موفقیتی کسب نکرد.

«کاپولا»، کارگردان برنده اسکار نیز آخرین بار سال گذشته با فیلم «حلقه دزدان» بخش جنبی نوعی نگاه را افتتاح کرد.

«دافوئه»، بازیگر آمریکایی که تاکنون دو بار نامزد جایزه اسکار بوده، آخرین بار سال 2009 با بازی در فیلم «فون تریه» در جشنواره کن حضور یافت.

«برگزارکنندگان جشنواره کن طی بیانیه‌ای اعلام کردند: همواره سعی شده تا جشنواره کن با دیدگاهی جهانی و بین‌المللی برگزار شود، و در همین راستا «کمپیون» با 8 چهره‌ شاخص از سینمای جهان، از چین، کره، دانمارک، ایران، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و مکزیک احاطه شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما