شناسهٔ خبر: 51733 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد

کوتاهی در برخورد با ضاربان شهید امر به معروف عامل بروز حوادث مشابه

استاد حوزه علمیه قم گفت: کوتاهی در برخورد با ضاربان شهید امر به معروف و نهی از منکر عامل تکرار اینگونه حوادث است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی یکشنبه شب در جمع اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مدرسه معصومیه اظهار کرد: میان تمام علمای شیعه و سنی اتفاق نظر وجود دارد که امر به معروف و نهی از منکر واجب است و امروز در کشوری مانند عربستان سعودی هم شورای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

وی افزود: مسئله آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور ما بسیار ضعیف است و حادثه شهید خلیلی هم از همین امر سرچشمه می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وقتی به این مسئله کم توجه باشیم متخلفان هم جرأت بیشتری پیدا می‌کنند، عنوان داشت: چنین حادثه‌ای را به یاد ندارم که یک آمر به معروف و ناهی از منکر را با این وضع به قتل برسانند و این امر در نظام اسلامی سوال‌ برانگیز است و سوالاتی برای جامعه به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: جای تاسف است که اینگونه حوادث رخ می‌دهد؛ مقام این شهید بالاست ولی برای ما که مانده‌ایم و حادثه را دیده‌ایم ناگوار است.

علوی گرگانی با تاکید بر مسئولیت بالای کسانی که چنین حادثه‌ای را می‌بینند، گفت: مخصوصا از قوه قضائیه می‌خواهیم که به سادگی از کنار چنین حادثه‌ای نگذرد و اقدامی داشته باشد که همگان عبرت بگیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم کوتاهی در برخورد با عاملان چنین حادثه‌ای را عامل بروز حوادث مشابه دانست و تصریح کرد: باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با قاطعیت برخورد کرد تا کسی فکر نکند که می‌تواند در جامعه به فساد پرداخت و کسی هم جلوی او را نگیرد.

وی افزود: تجلیل از مقام والای شهدای امر به معروف و نهی از منکر موجب می‌شود وظایف خود را در مقابل این امر خطیر بشناسیم و یاد و نام شهدا هم زنده بماند و همه بدانند که راه شهدا را گم نمی‌کنیم.

علوی گرگانی خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسئولان نظام اسلامی این است که مراقبت بیشتری داشته باشند تا شاهد چنین حوادثی در آینده نباشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما