شناسهٔ خبر: 50882 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فیروزی در نطق میان دستور:

قطعنامه‌های بی‌هویت و تحریم‌های هوشمند نمی‌تواند نظام ایران را زمین‌گیر کند

نماینده نطنز در مجلس گفت: قطعنامه‌های بی‌هویت اروپا و تحریم‌های هوشمند نمی‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را که متکی بر نظام مردم‌سالاری دینی است، زمین‌گیر کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمد فیروزی نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: سال ۹۳ به نام اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است که سنگ بنای این نامگذاری، همان اقتصاد مقاومتی است که مبنای آن مقاوم‌سازی جامعه ایران در مقابل هجمه‌های نظام سلطه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با عنایت به هجمه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نظام استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران که مدعی حریت، استقلال و آزادی است، به خوبی به این نکته واقف هستند که آمریکا در چند دهه گذشته چه ظلم‌هایی را بر نظام جمهوری اسلامی وارد آورده ‌است که این ظلم‌ها شامل جنگ ۸ ساله و تقدیم بیش از هزاران شهید، ایجاد ناامنی در استان‌های کشور، انجام ترورهای کور و هسته‌ای، قطعنامه‌های بی‌هویت اروپا و تحریم‌های ظالمانه که تحت عنوان تحریم‌های هوشمند یاد می‌شود است که همگی می‌تواند هر نظامی به غیر از جمهوری اسلامی ایران را که متکی بر نظام مردم‌سالاری دینی است، زمین‌گیر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه آخرین هجمه‌ها علیه ایران تحریم‌های نفتی و بانکی بوده است، خاطرنشان کرد: پاسخ به این تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضت‌گونه نیست، بلکه اقتصاد صرفه‌جویانه است، به شرطی که این صرفه‌جویی در پوست و خون مسئولان و مردم به مثابه یک فرهنگ نهادینه شود.

وی ضمن تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: باید به چند نکته توجه کرد، چراکه به نظر می‌رسد نگرانی جامعه در خصوص توافقات در میزان امتیازات مبادله شده نامناسب نیست و برای رفع این نگرانی، شفاف‌سازی، پاسخگویی و مصاحبه با رسانه ملی به منظور اقناع افکار عمومی ضروری است.

فیروزی ادامه داد: غرب و در رأس آن آمریکا در این زمینه حاضر به تساهل نیستند، پس مقامات مذاکره‌کننده هم باید همچنان که در دهه گذشته مقاوم و استوار بر این مسئله پافشاری کرده‌اند، پافشاری کرده تا برای ایران احساس آرامش روانی، سیاسی و اجتماعی حاصل شود.

نماینده نطنز اضافه کرد:‌ همان ‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند بالاترین امتیاز در این مذاکرات، شکست فضای سنگین جبهه استکبار بود که غرب قابل اعتماد نیست و گرنه جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره است.

وی بیان داشت: فشار آمریکا بر ایران حاکی از این نکته کلیدی است که جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های هسته‌ای، نانو و پزشکی به پیشرفت‌های خوبی رسیده است که مورد توجه غرب قرار گرفته و امروز وضعیت جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه موجود خلیج‌فارس بیانگر توسعه درونزایی ایران است.

نماینده نطنز در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار رسیدگی به آنها توسط مسئولان مربوطه شد.

برچسب‌ها:

نظر شما