شناسهٔ خبر: 50521 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت رییسه مجلس در گفت و گو با "نماینده" :

مجوزی که دولتی ها برمبنای آن بتوانند حساب های بانکی افراد را بررسی کنند، وجود ندارد

ضرغام صادقی

ضرغام صادقی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نماینده درخصوص چگونگی راستی آزمایی دولت بعد از خود اظهاری مردم در طرح هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: آقای نوبخت به عنوان نماینده رسمی دولت در صحن علنی بحث خوداظهاری را مطرح کرد و در مقابل، رییس مجلس هم  اشاره داشت که باید در خوداظهاری به مردم اعتماد کنیم.

وی ادامه داد: مجوزی که دولتی ها بتوانند حساب های بانکی افراد را بازرسی کنند، وجود ندارد، لذا بنا شد بحث انصراف داوطلبانه را مطرح کنند که این مرحله شروع شده و سپس خود اظهاری و بعد از آن نوبت به مرحله پردازش اطلاعات از سوی دولت می رسد و برمبنای میزان در آمدی که افراد کسب می کنند یارانه را تقسیم می کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس عنوان کرد: تخصیص یارانه موضوع ساده ای نیست و شاخص های متعددی در آن تاثیر دارد، تعداد افراد خانواده و یا افرادی که ممکن است هزینه های تحصیلی در دانشگاه آزاد و یا دولتی را می دهند اینکه فردی بیماری های صعب العلاج داشته باشد بطور مثال می تواند جزو عوامل متعدد در این زمینه باشد وما  نمی توانیم روی شاخص های ثابتی تکیه کنیم.

صادقی تصریح کرد: مبنای کار باید این باشد افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردارند دولت دنبال حذف آنها باشند نه همه افراد جامعه یا دهک ها.

این عضو کمیسیون اجتماعی بیان داشت: اعتماد به مردم درخوداظهاری ها بنای راستی آزمایی دولت شد وامیدواریم این مشی ادامه بیابد و بنای کار اعتماد به مردم باشد اگر این نگاه بر مردم حاکم باشد،  احساس آرامش و عزت بیشتری در بین مردم حکمفرما می شود و عزت نفس افراد درنظر گرفته می شود.

 

 

نظر شما