شناسهٔ خبر: 50343 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم اصفهان در گفت و گو با "نماینده" :

برای پرداخت یارانه، مردم را تحقیر نکنید

مقتدایی عباس مقتدای خوراسگانی گفت: دولت باید دقت کند که در زمینه پیشبرد اهداف خود روحیه عمومی مردم خدشه دار نشود و گفتمان ایجاد شده را که می تواند به تحقیر مردم بینجامد خاتمه دهد .

عباس مقتدای خوراسگانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرنگار نماینده درخصوص "واجدین شرایط دریافت یارانه یا به قول دولتی ها افراد نیازمند و فقیر کشور در فاز دوم هدفمندی یارانه ها" بیان داشت: در پرداخت یارانه ها باید کرامت عموم مردم حفظ شود ، ما به دولت تاکید کرده ایم که هم روحیه عمومی مردم را مورد توجه قرار دهد و هم عزت نفس مردم را مدنظر داشته باشد و اینکه کرامت آحاد جامعه خدشه دار نشود .

وی با بیان اینکه در جریان هدفمندی یارانه ها همه دستگاه ها و مردم باید به دولت کمک کنند ، افزود: دولت هم به عنوان متولی ساماندهی امور اجتماع باید از تحقیر افراد و کسانی که مساعدت های دولتی دریافت می کنند ، جلوگیری کند .

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: مردم ایران ، مردمی بافرهنگ و افراد واجد اخلاق اسلامی هستند، مردم می دانند که کمک به دولت اسلامی مساعدت به یک نظامی است که امروز در سطح جهانی با نظام سلطه درگیر است و در حال رویارویی و مقابله است .

مقتدای خوراسگانی عنوان کرد: دولت باید دقت کند که در زمینه پیشبرد اهداف خود روحیه عمومی مردم که برآمده از تفکرات دینی و روحیه جهادی است خدشه دار نشود و بنابراین هم هم کسانی که نیازمند نیستند و امکان کمک به دولت دارند باید در این جهت پیشقدم شوند و هم دولت باید نوع گفتمان ایجاد شده را که می تواند به تحقیر مردم بینجامد خاتمه دهد .

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: بنظر می رسد عزم جدی در مجموعه دولت برای ایجاد وفاق در افکار عمومی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بوجود نیامده است ، بخش قابل توجهی از افکار عمومی جامعه هنوز آنگونه که شایسته است موضوع را متوجه نشده اند و بنظر می رسد حجم فعالیت های رسانه ای و توجیه افکار عمومی که در فاز اول هدفمندی انجام گرفت در فاز دوم انجام نشده است .

وی تصریح کرد: همین عدم توجیه افکار عمومی می تواند دردسرهایی را برای دولت در بخش دوم فاز هدفمندی یارانه ها ایجاد کند  توصیه اکید ما به آقای رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور این است که مسائل را با دقت بیشتر و با استدلال قوی تر با افکار عمومی مطرح کنند. بنظر می رسد برخی از اقداماتی که در حال انجام است با اهمیت کاری که در شرف اجراست همخوانی ندارد .

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۱:۴۱خواننده 0 0

    احسنت 
                                

نظر شما