شناسهٔ خبر: 50248 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موسوی لارگانی به عنوان موافق کلیات موافقت‌نامه:

تامین امنیت مرز مشترک بین ایران و پاکستان به تنهایی از طرف یک کشور امکان‌پذیر نیست

نماینده فلاورجان در مجلس اعلام کرد: تامین امنیت مرز مشترک ۹۸۷ کیلیومتری بین ایران و پاکستان به دلیل طولانی بودن آن به تنهایی از طرف ایران امکان‌پذیر نیست و باید دو کشور همکاری‌های لازم را در این جهت داشته باشند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در سخنانی به عنوان دومین موافق کلیات لایحه موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی بین ایران و پاکستان، اظهار داشت: اگر این موافقت‌نامه به تصویب نرسد ممکن است فردا روزی با مشکل جدیدی مانند مشکلی که برای مرزبانان کشورمان پیش آمد مواجه شویم.

وی افزود: یکی از موارد این موافقت‌نامه عدم امتناع از همکاری‌ها را بیان کرده و به تشکیل کارگروه مشترکی اشاره شده تا هم نظارت بر آن را در نظر بگیرد و هم موضوع موافقتَ‌نامه را پیگیری کنند.

موسوی‌لارگانی تصریح کرد: روابط ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه به دلیل داشتن نقاط مشترک فراوان از اهمیت بالایی برخوردار است، داشتن مرز مشترک و طولانی به طول ۹۸۷ کیلومتر با پاکستان یکی از نقاط مشترک بین دو کشور است که باید بدانیم تامین امنیت این مرزها به دلیل طولانی بودن به تنهایی از طرف ایران قابل تامین نیست، لذا لازم است دو کشور همکاری های مورد نیاز امنیتی را داشته باشند.

موسوی در پایان دارا بودن میراث مشترک فرهنگی، زبانی و مذهبی را از دیگر نقاط مشترک ایران و پاکستان عنوان کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما