شناسهٔ خبر: 50138 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حسین نجابت در گفتگو با "نماینده" :

عزم ملی به معنی کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها در مسایل اساسی کشور است

حسین نجابت عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نامگذاری امسال را شامل هدف‌گذاری و راهبرد دانست و گفت: بر عهده مجلس، دولت و مسئولین اجرایی است که راهکارها و تاکتیک‌های اجرایی این راهبرد را عملیاتی کنند.

حسین نجابت در گفتگو با نماینده در تبیین نام سال مطرح کرد: وقتی رهبری می‌فرمایند مردم رکن اصلی نظام هستند یک فلسفه وجودی دقیق دارد. انقلاب ما دقیقاً با تکیه بر نیروی مردمی شکل گرفته نه به وسیله یک کودتا یا کمک نیروهای خارجی بلکه کاملا انقلابی مردمی بوده است لذا همانگونه که مردم رکن اصلی تشکیل انقلاب اسلامی بودند، بقا و تداوم انقلاب نیز به مردم بستگی دارد. این نگاه دقیقاً روبه روی نگاه مادیگرایانه و سرمایه‌داری بین الملل است. در غرب مردم به تبع خواص، صاحبان قدرت و ثروت اهمیت پیدا می‌کنند که در نظام اسلامی اینگونه نیست.

نماینده مردم تهران با اشاره به ضرورت عزم ملی تصریح کرد: وقتی رهبری عزم ملی را مطرح می‌فرمایند شاید نگاهشان ناظر به این باشد که ما نمی‌توانیم در مسائل اساسی کشور در زمان فعلی که زمان بسیار مهمی است اختلاف سلیقه‌هایمان را دخالت دهیم. ممکن است در مسائل داخلی جناح‌ها و گروه‌ها اختلاف سلیقه داشته باشند ولی در مسائل بین‌الملل که هویت کشور و انقلاب است باید حتما عزم و اراده ملی پشت این مسائل باشد و همه یک حرف را بزنیم. به چنان عزم و اراده‌ای مثل سال‌های گذشته در مقوله‌ی هسته‌ای نیاز داریم تا بتوانیم مسائل اقتصادی و فرهنگی خود را نیز مرتفع نماییم.

وی در ادامه تأکید کرد: خواص و صاحبان فکر و به خصوص رسانه‌ها باید بستر را برای تحقق عزم ملی ایجاد کنند. گاهی در حوزه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی با کم حوصلگی و عدم شرح صدر مسائلی را بسیار مهم جلوه می‌دهیم و اختلافات بین جناح‌ها و گروه‌ها را به مردم سرایت می‌دهیم و دیدگاه تفرق را طرح می‌کنیم. برای دستیابی به عزم ملی باید خواص و رسانه‌ها یک حرف را به صورت علمی، منطقی و عقلی تکرار کنند و روی آن مانور دهند. بدین ترتیب نمی‌شود که در مسائل ملی مسائل شخصی و جناحی خود را مطرح کنیم. باید برای ایجاد عزم ملی مسائل را تشخیص و بعد از آن خواص در مواضع و صحبت‌هایشان و از طرف دیگر رسانه‌ها این مسئله را برای مردم تبدیل به یک مسئله ملی نمایند و بدین صورت عزم ملی حاصل خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نامگذاری امسال را شامل هدف‌گذاری و راهبرد دانست و گفت: هدف‌گذاری ایشان حساسیت روی مسائل اقتصادی و فرهنگی به صورت توأمان بود و همچنین عزم ملی و رویکرد و مدیریت جهادی را به عنوان راهبرد مطرح کردند. حال بر عهده مجلس، دولت و مسئولین اجرایی است که راهکارها و تاکتیک‌های اجرایی این راهبرد را عملیاتی کنند.

نجابت در نهایت ابراز امیدواری کرد که امسال به نام سال در حد همایش و شعار و تکرار یک طرح اکتفا نشود و خاطر نشان کرد که این مسئله به نظر انتظار رهبری و مردم از مسئولان باشد.

 

نظر شما