شناسهٔ خبر: 50003 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آصفری:

انتخابات‌های برگزارشده در ایران از آزادانه‌ترین انتخابات‌ در دنیاست/ اتحادیه اروپایی پایش را از گلیمش درازتر نکند

آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به ادعای اروپایی‌ها مبنی بر استاندارد نبودن انتخابات در ایران گفت: انتخابات‌های برگزارشده در ایران یکی از آزادانه‌ترین و قانونی‌ترین انتخابات‌ها در دنیاست، اروپایی‌ها اگر راست می‌گویند اجازه دهند جمهوری اسلامی نسبت به یکی از انتخابات‌های آنها نظارت داشته باشد تا تخلفات آنها مشخص شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به قطعنامه موسوم به «راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران» که حاوی مفاد مداخله‌جویانه در امور کشورمان است، اظهار داشت: اعضای اتحادیه اروپا اگر داعیه‌دار و مدعی حقوق بشر هستند بهتر است در مورد مسائل داخلی کشورهای عضو این اتحادیه اظهارنظر کنند انها چه‌کاره اند که در امور داخلی یک کشور مستقل و آزاد و قانونی دخالت می‌کنند.

آصفری ادامه داد: اتحادیه اروپا بهتر است پایش را از گلیمش بیشتر درازتر نکند آنها اگر دلشان نسبت به حقوق بشر می سوزد بهتر است نسبت به اتفاقات فلسطین، میانمار و سوریه موضع نشان دهند.

وی با اشاره به یکی از بندهای این قطعنامه مبنی بر استاندارد نبودن انتخابات در ایران گفت: انتخابات های برگزار شده در ایران یکی از آزادانه ترین و قانونی ترین انتخابات ها در دنیاست، آنها اگر راست می‌گویند اجازه دهند جمهوری اسلامی نسبت به یکی از انتخابات های آنها نظارت داشته باشد تا تخلفات آنها مشخص شود،که برخلاف ایران که مردم تصمیم گیر هستند، در کشورهای اروپایی احزاب یا گروه هایشان حرف اصلی را می زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه اینگونه اظهارات نظر مردم اروپا نیست، گفت: برخی دولتمردان اروپایی خوی استعمارگری دارند، معتقدم اینگونه اظهارات و موضع‌گیری آنها جایگاه قانونی ندارد و مجلس و دولت نیز قصد پاسخ‌گویی به این اظهارات پوچ و بی اساس را ندارند.

برچسب‌ها:

نظر شما