شناسهٔ خبر: 49276 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پیگیری منویات رهبری در کمیسیون‌اقتصادی

رئیس کمیته تولید، اشتغال و صادرات مجلس با با بیان اینکه منویات رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل اقتصادی را در دستور کار قرار خواهیم داشت، گفت: اصلاح نظام پولی و بانکی، بازار سرمایه، حمایت از تولید ... مهمترین اقداماتی است که در سال 93 در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش نماینده ؛ "ایرج ندیمی" نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در سال جدید برنامه‌های مهمی را در دستور کار دارد.

وی افزود: در سال ۹۲ کمیسیون اقتصادی ۳ لایحه مهم را بررسی و تصویب کرد که یکی از آنها تشدید مبارزه با قاچاق بود چرا که قاچاق مخل تولید داخلی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصرح کرد: بررسی و تصویب قانون اصناف از دیگر کارهای مهم این کمیسیون در سال ۹۲ بود چرا که توزیع، موضوع مهم در اقتصاد است.

وی بررسی و تصویب اصلاح قانون مالیات‌ها را سومین اقدام مهم کمیسیون اقتصادی دانست و گفت: در صورتی که بندهای ارجاعی این لایحه هم تصویب شود شاهد اتفاق مهم در عرصه مالیات کشور خواهیم بود به طوری‌که اتکا بودجه به نفت کاهش یافته و میزان درآمد دولت از محل مالیات‌ها افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در ادامه اظهار داشت: در سال جدید نیز باید به چند موضوع مهم توجه کنیم که بازار سرمایه، اصلاح نظام پولی و بانکی، حمایت از تولید و ... از جمله آنهاست.

رئیس کمیته تولید، اشتغال و صادرات مجلس خاطرنشان کرد: در مورد اصلاح نظام پولی و بانکی با وزیر اقتصاد رایزنی صورت گرفته و قرار است لایحه اصلاح از طرف دولت ارائه شود تا از طریق بانک مرکزی اصلاح صورت گیر.

ندیمی گفت: در صورتی که دولت اقدام به ارائه لایحه اصلاح نکند مجبوریم در مجلس این موضوع را مطرح و بررسی کنیم.

وی اظهار داشت: منویات رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل اقتصادی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

نظر شما