شناسهٔ خبر: 49261 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پوشش زنده/سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی(ع)

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از سال ۱۳۹۳ در حرم ثامن الحجج(ع) درباره مسائل مهم داخلی و بین‌المللی در حال سخنرانی هستند.

به گزارش نماینده ؛ به نقل از تسنیم ، مهمترین محورهای سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در حضور پرشکوه و کم‌نظیر زائران حرم رضوی(ع) به شرح ذیل است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنان خود را با سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام، ائمه اطهار از جمله حضرت فاطمه زهرا(س) و علی ابن موسی الرضا(ع) آغاز کردند.

مقام معظم رهبری فرمودند: خداوند متعال را شاکر و سپاسگزارم که تفضل فرمود، عمر داد، تا بتوانیم یک بار دیگر و یکسال دیگر در جوار این مرقد منور و آسمانی، در این جمع پرشور و صمیمی، با شما برادران و خواهران عزیز گفتگو کنیم.

لازم است اولاً نوروز و حلول سال نو را بار دیگر به همه برادران و خواهرانی که سخنان ما را می‌شنوند و به همه ملت ایران تبریک عرض کنیم. و از خداوند متعال برای ملت ایران و همه مسلمانان جهان سال پربرکت و زندگی همراه با سعادت را مسئلت نماییم و امیدواریم خداوند متعال تفضل بفرماید و سالی که امروز آغاز شد، سالی باشد در شأن ملت بزرگ ایران؛ سالی پرخیر و برکت و برخوردار از تفضلات الهی، توجهات پروردگار.

یک جمله‌ای در باب سال 92 که دیروز به پایان رسید عرض کنیم. در پیام اول سال اشاره کردیم که در سال 92 آنچه را که به عنوان حماسه سیاسی انتظار می‌رفت، ملت ایران خلق کردند و آفریدند. یقیناً حماسه سیاسی در 2 حرکت بزرگ ملت ایران جلوه بیشتری یافت. یکی حرکت انتخابات در نیمه اول سال و دیگری راهپیمایی سراسری و عظیم ملت در نیمه دوم. درباره انتخابات حرف بسیار زدیم، هم این انتخابات و هم همه‌ی انتخابات‌های متعددی که از اول انقلاب تاکنون برگزار شده است. همچنین درباره راهپیمایی‌های بزرگ سراسری 22 بهمن هم این حقیر و هم دیگران مطالب متعددی را بر زبان آورده‌اند و نمیخواهیم آنها را تکرار کنیم. ولی دو نکته درباره این دو حادثه وجود دارد، این دو حادثه‌ای که به معنای واقعی کلمه هرکدام یک رسانه فراگیر از وضعیت کشور ما و ملت ما در مقابل لجن‌پراکنی‌های مغرضانه تبلیغات جهانی است.

درباره هر کدام از اینها نکته‌ای وجود دارد که من مایلم قبل از مطالب مربوط به سال 93 به این دو نکته بپردازم. نکته اول که در باب انتخابات است. برادران و خواهران عزیز توجه کنند که انتخابات از اول انقلاب تا امروز نصاب شرکت مردم در انتخابات تنزل نکرده است و این خیلی مهم است. در آخرین انتخابات که ملت ما پای صندوق رفتند یعنی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، 72 درصد شرکت مردم در انتخابات بود. این رقم هم در بین انتخاب های دنیا یک رقم بالایی و یک نصاب برجسته‌ای است و هم در بین انتخابات‌هایی که از اول انقلاب تا امروز اتفاق افتاده است، یکی از بالاترین رقمهاست. معنای آن چیست؟ معنای آن این است که مردمسالاری دینی در کشور تثبیت شده است و نظام جمهوری اسلامی توفیق یافته است که مردمسالاری را در کشور نهادینه کند. این چیز کمی نیست.

کشوری که در طول قرن‌های متمادی با حکام مستبد و دیکتاتور گذران می‌کرده است، آنچنان با مردمسالاری و شرکت مردم در انتخاب صاحبان قدرت، آشنا و در هم آمیخته شده است که بعد از گذشت 35 سال از هیجانات اول انقلاب، مردم وقتی نوبت انتخاب می‌رسد، 72 درصد در انتخابات شرکت می‌کنند. قدر این را باید دانست. من به شما جوان‌ها عرض می‌کنم. به همه عناصری که صاحب فکر هستند در سراسر کشور عرض میکنم که این نعمت بزرگ را ناسپاسی نکنیم. همچنانی که در سال 88 این نعمت الهی را عده‌ای ناسپاسی کردند. همچنین اینی که گاهی شنیده شود که انتخابات کشور را به عدم سلامت نسبت می‌دهند، یعنی تکرار حرف دشمنان ملت ایران؛ این هم ناسپاسی است. مردمسالاری در کشور به جریانی عادی تبدیل شده و لذا مردم در سراسر کشور در روستاها و شهرها خود را در مقابل صندوق رای وظیفه دار می‌دانند و به صندوق مراجعه کرده و 72 درصد رای می دهند. این خیلی مهم است و در دنیا جزو رقمهای بالاست.

نکته دوم، درباره راهپیمایی 22 بهمن، برخی با محاسبه جمعیت ها را محاسبه می کنند و حدس می زنند مقدار جمعیت را. امسال همه کسانی که در این زمینه ها فعال بودند به ما گزارش دادند که جمعیت راهپیمایی در تهران و شهرهای بزرگ و معروف از سالهای قبل بیشتر بود. راهپیمایی 22 بهمن 92 پرشورتر هم بود. علت این بود که عوامل موثر در سیاست های استکباری، لحنشان نسبت به مردم ایران بی ادبانه تر و توهین آمیزتر بود. چون مذاکرات انجام شده بود در زمینه مسائل هسته‌ای، سیاستمداران آمریکا اظهار نظر کردند که معلوم می شود ملت ایران از حرف خود برگشته و از اصول خود صرفنظر کرده است. در این زمینه لحنشان نسبت به ملت ایران بی ادبانه و توهین آمیز بود.

این خبر تکمیل می‌شود/

نظر شما