شناسهٔ خبر: 48721 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

کوهکن : سلایق اصولگرایی بسیار متفاوت است اما راه ایجاد همگرایی دور از دسترس نیست

چرا علی رغم آنکه جریان اصولگرایی دوبار منشور خود را تبیین وتشریح نموده ،جریان اصلاح طلب هیچ گاه منشوری را مکتوب نکرده و در اختیار افکار عمومی قرار نداده است چرا اصلاح طلبان گروه های متفاوت از نهضت آزادی و کارگزاران گرفته تا ضدانقلاب را در خود جای داده اند چرا افراد مختلفی از سحابی گرفته تا کدیور و عطاالله مهاجرانی و بسیاری از افراد ضد انقلاب را در خود جای داده اند.

نماینده- به نقل از سراج ۲۴، محسن کوهکن نایب رئیس دوم جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر ضرورت اصولگرایان در انتخابات آتی گفت:باید تاکید کرد که اصولگرایی حزب گرایی نیست ،شما امکان دارد یک ایرانی خارج از کشور زندگی کند و اصلا جزء حزب و دسته های سیاسی نباشد اما با توجه به اعتقاد و افکارش بتوان او را یک اصولگرا دانست،بنابراین منسوبین به این جریان را نباید به مانند حزب افرادی دانست که فعالیت های مشخص سیاسی دارند.
وی افزود:ما نباید دامنه ی اصولگرایی را محدود به افراد یا گروه خاصی کنیم بلکه بدانیم تمام افرادی که به این گفتمان اعتماد و اعتقاد دارند را در این جهت تعریف کنیم؛بنابر همین اصل گستردگی آسیب ها وآفت های بیشماری این جریان سیال را تهدید می کند که مهمترین آن چنددستگی و انشقاق است.این را هم باید مورد تاکید قرار داد که ما نمی توانیم تنها یک گروه و دسته ی خاص را زیر چتر اصولگرایی تعریف کنیم وبقیه را طرد کنیم بلکه با حسن نیت و ایجاد همدلی گروههای این جریان را در کنار هم گرد آورد.
وی تاکید کرد: موضوعی که رسانه های اصولگرایی باید روی‌ آن مانور بدهند این است که چرا علی رغم آنکه جریان اصولگرایی دوبار منشور خود را تبیین وتشریح نموده ،جریان اصلاح طلب هیچ گاه منشوری را مکتوب نکرده و در اختیار افکار عمومی قرار نداده است چرا اصلاح طلبان گروه های متفاوت از نهضت آزادی و کارگزاران گرفته تا ضدانقلاب را در خود جای داده اند چرا افراد مختلفی از سحابی گرفته تا کدیور و عطاالله مهاجرانی و بسیاری از افراد ضد انقلاب را در خود جای داده اند.
نماینده مجلس هفتم افزود: اصولگراها زمانی منشور می نویسند وآن را رسانه ای می کنند اعتقاد مبانی و اصول خود را نمایان می کنند ،خب همین منشور می تواند بعنوان یک سند واقعی و مناسب محوری برای همگرایی اصولگرایان بشمار اید.
نایب رئیس جبهه ی پیروان خط امام ورهبری ادامه داد: همانطور که عرض کردم جریان اصولگرا جریان حزبی نیست که بشود اوج فعالیت های آن را در آستانه ی انتخابات مشاهده کرد و برای همین است که در گرماگرم انتخابات شخصیت های بسیاری برحسب احساس تکلیف خود را ملزم به حضور در عرصه انتخابات بعنوان نامزد می بینند.اگر تشکیلات حزبی حاکم بود که افراد متعدد نمی توانستند احساس تلکیف کنند،با برآوردهای خود و ترغیب اطرافیان وارد رقابت های انتخاباتی شوند وباعث ان شوند که جریان دلداه به گفتمان انقلاب طعم شکست را بچشد.
وی خاطرنشان کرد:در هر انتخاباتی این امر بر افراد بیشماری مشتبه می شود که می تواند آرای عمومی را جذب کرده و مدیریت کشور را در دست بگیرد ، همین افراد به هیچ عنوان حاضر نمی شوند به خاطر فردی اصلح صحنه ی رقابت را ترک کرده و خود را فدای مصالح جمعی کنند.یقینا باید احساس«خود تصمیم گیری»،«خود تکلیفی» واحساس خود برتربینی را در بین افراد و گروههای اصولگرایی حذف کنیم تا بتوانیم یک گام اساسی برای تحقق وحدت برداشته باشیم.رهبری معظم پاسخ این خود تکلیفی ها حدود ۳ ماه پیش دادند و فرمودند: همانطور که ما مامور به تکلیف هستیم مامور به نتیجه هم هستیم.طبق همین فرموده اگر جایی احساس تکلیف ما به اصل نظام و انقلاب ضربه وارد می کند باید از ان بپرهیزیم و به مصالح ومنافع کشور و نظام بیندیشیم.
وی خاطر نشان کرد: سلایق اصولگرایی بسیار متفاوت ومتنوع است اما حقیقتا راه ایجاد همگرایی بسیار هموارد بوده و دور از دسترس نیست،ما باید روحیه همکاری و احترام به خرد وتصمیم جمعی را در بین اصولگرایان بالا بیریم.باید تمامی منسوبین به اصولگرایان از منیت دست بردارند ،برداشت های اشتباه از فضای جامعه باید جای خود را به برداشت صحیح وحقیقی بدهد،عدم شناخت استراتژی های رقبا باید درانتخابات آتی پایان بپذیرد ، نباید خودبزرگ بینی ها ازسوی دسته های دنبال شود.
کوهکن در پایان تاکید داشت: در هفته های گذشته اقدامات خوبی جهت برگزاری جلسات مشترک با حضور تمام گروههای اصولگرایی  در دستور کار قرار گرفته که حاوی چشم انداز مثبت برای طیف وفادار به انقلاب اسلامی بوده و تاحدودی برطرف کننده ی نگرانی هاست.بابررسی مواضع چهره های مطرح تمام دسته های اصولگرایی می توان به این نکته رسید که همه ی طیف ها خواهان ایجاد وحدت در بین اصولگراها بوده و از اشتباهات درس گرفته اند.ما باید یاس را کنار بگذاریم و با برنامه های مدون وبا محور قرار دادن بزرگان در جهت وحدت قدم برداریم.
این را هم باید اضافه کرد که باید در سلائق مختلف به باور مشترک در خصوص همگرای و وحدت برسند و آن را ضرورت بدانند. محور صحبت‌هایی که در این زمینه انجام می دهند، مشترکاتشان باشد. نباید در این زمینه روی اختلاف نظرهای‌شان که عمدتا هم این اختلافات روی مسائل رفتاری است و در مبنای فکری بسیار کمتر است، تکیه کنند.

نظر شما