شناسهٔ خبر: 48705 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رهامی: انتساب حوادث ۸۸ به اصلاح طلبان، آنها را در انتخابات مجلس زمین گیر می کند

محسن رهامی

نماینده - محسن رهامی رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان درانتخابات شورای شهر که گفته می شود لیست آنها برای شورای شهر را هم وی تدارک دیده بود، در مصاحبه ای به تشریح  وضعیت انتخاباتی اصلاح طلبان و ارزیابی خود از استراتژی های اصولگرایان برای مهار این جریان پرداخته است. بخش تامل برانگیز مصاحبه رهامی جایی است که وی از نسبت دادن حوادث سال ۸۸ به اصلاح طلبان ابراز نارضایتی کرده است. وی اظهار داشته است:« كار چهارمی كه امسال به شدت از سوی اصولگرایان دنبال می‌شود مطرح كردن مكرر وقایع سال ۸۸ است به هر حال در اتفاقات سال ۸۸ بداخلاقی‌های بسیاری رخ داد و نسبت دادن تمام اتفاقات ۸۸ به اصلاح‌طلبان بداخلاقی محسوب می‌شود. به هر حال انتخاباتی برگزار شد و اكنون بحث آن تمام شده است نسبت دادن این اتفاقات به اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی پس از گذشت ۴ سال یك هدف تخریبی است. از این طریق با زیر سوال بردن افراد مطرح جامعه می‌خواهند آنها در اتنخابات سال ۹۲ زمین گیر كنند. اینها اهدافی است كه به نظر من بخشی از اصولگرایان دنبال می‌كنند».

نکته قابل تامل از این بخش از سخنان رهامی این است که وی انتساب به فتنه ۸۸ را عامل زمین گیری اصلاح طلبان می داند. این در حالی است که در ۴ سال گذشته جریان اصلاح طلبان  نه تنها از حوادث سال ۸۸ برائت نجستند بلکه خود را مدافع و حامی آفرینندگان حوادث سال ۸۸ می دانستند و تحت همین عنوان، مدام از نظام و مسئولین بازخواست می کردند و هم اکنون نیز برای رفع حصر رهبران فتنه ۸۸ تلاش می کنند. از سوی دیگر از دیدار نمایندگان اتحادیه اروپا و کاترین اشتون با منتسبان به فتنه ابراز خشنودی می کنند ،  با این حال، با توجه به وضعیت کنونی جریان اصلاحات ،تحلیل جامع این تناقض در رفتار کنونی جریان اصلاحات از منظر جامعه شناختی و سیاسی لازم است.

در همین زمینه به نظر می رسد ،دو عامل عمده در اتخاذ چنین موضعی از جانب حامیان فتنه ۸۸ موثر است:

۱- جریان اصلاحات با جدیت قصد بازگشت به قدرت را دارد و حاضر است برای این بازگشت بخشی از هویت و شناسنامه سیاسی خود را هم انکار کند. چنان که تلاش می کنند، بین روحانی و اعتدال گرایان که وجهه غالبشان راست گرایی و محافظه کاری در حوزه سیاست و اقتصاد و فرهنگ است با اصلاح طلبی پیوند برقرار کنند ودر همین زمینه حتی به نقد گذشته اصلاحات می پردازند.

۲- اصلاح طلبان در ۴ سال گذشته از انواع حربه ها برای فشار به نظام استفاده کردند، تهمت تقلب و خیانت در آرا ملت را به نظام نسبت دادند، اما انتخابات ۹۲ نشان داد مردم همچنان اعتماد و اعتقاد راسخ به جمهوری اسلامی دارند، بنابراین، اصلاح طلبان ، بیش از این صلاح نمی دانند که از نظام فاصله بگیرند چرا که دریافته اند؛ هرچقدر از حاکمیت فاصله بگیرند همان اندازه از مردم دور خوهند شد.

 

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۱۲-۲۳ ۱۳:۳۳ 0 0

    اصلاح طلبا فتنه گر هستن، هر چی رهبری بگن
                                

نظر شما