شناسهٔ خبر: 48524 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اصلاحات برای ایجاد واگرایی در جریان اصولگرایی تلاش می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآوری کرد: اطلاح طلبان با اینکه همه ابعاد آقای ناطق را قبول ندارند اما تلاش می کنند با هدف شکاف در میان اصولگرایان به چنین مسائلی دامن بزنند.

نماینده – به نقل ا از افکار نیوز،حسین سبحانی نیا نماینده نیشابور و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحرکات اصلاح طلبان برای دعوت از حجت الاسلام ناطق نوری برای لیدری جریان اصلاحات گفت: همواره افراد و جریاناتی هستند که تمایل دارند نیروهای اصولگرا را از هم پاشیده نشان بدهند و فاصله هایی را چه واقعی و چه تصنعی ایجاد کنند. در مورد آقای ناطق نوری هم بیشتر بحث ها ناشی از همین نوع تفکر است.

وی افزود: آقای ناطق نوری از بعضی برخورد ها در دولت گذشته انتقاد داشت اما این دلیل نمی شود که خط مشی خود را رها کرده و خط بطلان به سابقه خود بکشد و مسیری را انتخاب کند که دور از واقعیت است.

به گفته سبحانی نیا؛ در این راستا برخی رسانه ها سوژه های پر سروصدایی را دنبال می کنند و شخصیت هایی مانند آقای ناطق را هدف می گیرند؛ اما اینکه ایشان بخواهد چنین مشی را در پیش بگیرد واقعیت ندارد.

نماینده نیشابور تصریح کرد: انتقادات و نظراتی که آقای ناطق در گذشته و در زمان حال دارند باید شنیده شده و سوتفاهم ها مرتفع شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآوری کرد: اطلاح طلبان با اینکه همه ابعاد آقای ناطق را قبول ندارند اما تلاش می کنند با هدف شکاف در میان اصولگرایان به چنین مسائلی دامن بزنند.

وی افزود: همان کاری که در انتخابات ریاست جمهوری رخ داد و اصولگرایان نتوانستند بر روی یک نفر به اجماع برسند و با چند وجه به انتخابات ورود پیدا کردند این همان خواسته اصلاح طلبان بود که عملی شد. در حال حاضر هم جریان اصلاحات می خواهد چنین روشی را برای انتخابات آینده پیاده کند. 
سبحانی نیا تاکید کرد: همواره میان نیروهای اصولگرا افراد منطقی و معتدل وجود داشته اند شخصیت هایی نظیر آقای روحانی و ناطق نوری از این دسته اند ، اما اینکه به دلیل مشی اعتدال جذب جریان اصلاحات شوند جای سوال دارد.

به گفته این نماینده مجلس، اصولگرایان همواره باید جانب احتیاط را نگه دارند و به این نکته توجه داشته باشند که گروه رقیب تلاش می کند اصولگرایان را با چالش مواجه کرده و به واگرایی و اختلاف دامن بزند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: اصولگرایان باید با پیشبرد اهداف و لحاظ مصالح کلی هوشیار باشند تا از شکاف میان آنها بهره برداری نشود و توجه داشته باشند که اصلاحات در این عرصه فعال است و از هر فضای به وجود آمده برای تقویت پایگاه خودی و ایجاد واگرایی در جریان اصولگرایی استفاده می کند ؛ به همین دلیل ممکن است آنچه که در انتخابات ریاست جمهوری رخ داد به شکل گسترده تر در انتخابات مجلس اتفاق بیفتد.

نظر شما