شناسهٔ خبر: 47062 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بايد دست دايي را بوسيد!

مهدي اميني‌خواه هم جزو بازيگران پرسپوليسي است البته خودش مي‌‌گويد در دوران نوجواني تعصب بيشتري به اين تيم داشته و الان كمي سرش شلوغ شده و نمي‌‌رسد تعصب به خرج دهد.

به گزارش نماینده ؛ مهدي اميني‌خواه هم جزو بازيگران پرسپوليسي است البته خودش مي‌‌گويد در دوران نوجواني تعصب بيشتري به اين تيم داشته و الان كمي سرش شلوغ شده و نمي‌‌رسد تعصب به خرج دهد. اميني‌خواه خودش هم فوتبال بازي مي‌‌كند و دوستي زيادي هم با اهالي فوتبال به‌خصوص دايي دارد. صحبت‌هاي او را با ۹۰ در زير مي‌‌خوانيد:

 طرفدار قرمزها هستيد يا آبي‌ها؟

من از دوران نوجواني‌ام طرفدار پرسپوليس بودم البته الان تعصب دوران گذشته را ندارم اما كماكان اين تيم را دوست دارم. درگير فيلم و كارهاي خودم شدم و نتوانستم خيلي فوتبال را پيگيري كنم.

 تازگي‌ها قرمزپوشان اعتصاب كرده بودند با اين حركات موافق هستيد؟

كلا من اعتقاد دارم هر كس در هر رشته‌اي و در هر جايي كه هست بايد به تعهداتش پايبند باشد، اولش كه بازيكنان مي‌‌خواستند قرارداد ببندند تقريبا مي‌‌دانستند كه قرار است با چنين شرايطي روبه‌رو شوند يا نبايد قبول مي‌‌‌كردند حالا كه قبول كردند بايد پاي قراردادشان بايستند. البته هر دو طرف بايد به قراردادها پايبند باشند.

 مربيگري دايي را چطور ديدي؟

زحماتي كه دايي در راستاي فوتبال ما كشيده قابل احترام است. دايي را به شخصه خيلي دوست دارم و به خاطر حضور اوست كه الان پرسپوليس توانسته موفق شود دايي هميشه خوب بوده و خوب خواهد بود.

 پروين هم كه مديرعامل شد، نظرت چيست؟

خيلي موافقم. چون پروين كارشناس و مسئول اين فوتبال است. من هميشه مي‌‌گويم كه بايد كار را سپرد دست‌كاردان ولي متاسفانه در فوتبال افرادي را داريم كه فقط بلدند آسيب بزنند و بعد هم بروند. پروين سال‌ها براي اين باشگاه زحمت كشيده و آدم با تجربه‌ايست و به نظرم شايسته مديريت است.

 امسال از نحوه بازي پرسپوليس لذت برده‌ايد؟

حضور دايي و مديريتش باعث شد كه اين تيم نسبت به سال‌هاي قبل پيشرفت كند.

 ولي در كل كيفيت ليگ امسال پايين بود قبول داريد؟

اين را ديگر كارشناس‌ها بايد بنشينند و درست و حسابي بررسي كنند كه چرا تيم‌ها دچار چالش شده‌اند و اين قضيه به چه چيزي برمي‌گردد، مربي داخلي يا خارجي؟ بازيكنان؟ يا در كل نحوه تيم‌داري؟

 خودتان مربي داخلي را بيش‌تر قبول داريد يا خارجي را؟

من مربي‌اي را قبول دارم كه زياد با تيم كار كند، ربطي به داخلي و خارجي‌ هم ندارد حالا مي‌‌خواهد اروپايي باشد يا آسيايي هر چه باشد بايد تيم را خوب اداره كند.

 مثلا مثل چه كسي؟

مثل علي دايي. او زماني پرسپوليس را تحويل گرفت كه شالوده تيم از هم پاشيده بود پرسپوليس در سال‌هاي گذشته شرايط خوبي نداشته و دايي با آگاهي بر اين مسئله هدايت اين تيم را قبول كرده، او وقتي تيم را گرفت شروع كرد به آناليز كردن و تقويت تيم تا اكنون پرسپوليس به اين جا رسيد.

 معلوم است كه به دايي علاقه خاصي داري؟

بله، دايي از دوستان بسيار خوب و صميمي من است. آقاي گل جهان شدن آن هم به عنوان يك ايراني چيز كمي نيست كه دايي به آن دست پيدا كرد او زحمت كشيد تا به اين عنوان رسيد بايد دست‌ چنين آدم‌هايي را بوسيد.

 نقطه شروع دوستيتان چه زماني بوده؟

همان‌طور كه مي‌‌دانيد من در باشگاه هنرمندان عضو هستم و درزمان تاسيس اين باشگاه دايي حضور داشت. از آن جايي كه بازي‌هايي كه ما مي‌‌كنيم براي امور خيريه است و دايي هم در كارهاي خير شريك است بنابراين با ما همراهي مي‌‌كند و ما در خدمتش هستيم. از همان جا آشنايي ما شروع شد.

 تراكتور موفق شد يك جام كسب كند نظرتان چيست؟

تراكتورسازي امسال خوب درخشيد و از اول آمده بود كه موفق باشد. تبريزي‌ها وقتي تنش‌ها را كنار گذاشتند توانستند به نتيجه برسند درست كاري كه سپاهان چند سال پيش انجام داد و از حاشيه‌ها كناره‌گيري كرد. تراكتور الان دارد خوب مديريت مي‌‌شود، اما عامل اصلي موفقيت آن‌ها مي‌‌دانيد چيست؟

 شما بگوييد!

عشق و تعصبي كه تك تكشان نسبت به تراكتور دارند. من در يكي از برنامه‌هاي اين تيم حضور داشتم و وقتي با بازيكنانش صحبت مي‌‌كردم عشق را در وجود تك‌تك آن‌ها حس مي‌‌كردم.

 راستي دو سال قبل شما در فيلمي ايفاي نقش كرديد به نام فوتبالي‌ها ولي بعد از آن ديگر زياد فيلمي با موضوع فوتبال ساخته نشد دليلش را چه مي‌‌دانيد؟

بله، فيلم خوبي بود كه در آن فيلم نگاه طنزي به فوتبال داشتيم ولي هميشه نمي‌‌شود با رويكرد طنز به فوتبال نگاه كرد و براي همين كارگردان‌ها اگر هم مي‌‌خواهند فيلمي در رابطه با فوتبال بسازند بايد دنبال ايده‌هاي جديدتر بروند، طنز فوتبالي ديگر تكراري شده است.

 راستي خودتان هم فوتبال بازي مي‌‌كنيد؟

بله من قبلا در تيم نيروي هوايي بودم و بعد هم كه بازيگر شدم آمدم و در تيم هنرمندان فوتبال بازي مي‌‌كردم اتفاقا در ديدارهاي مقابل تيم‌هايي از آلمان، تركيه و امارات سه گل هم زدم!

 برويم سراغ تيم‌ملي، در جام‌جهاني صعود مي‌‌كند؟

اگرتيم ملي مي‌‌خواهد در جام‌جهاني باشد بايد از همين الان به فكر باشد و تازه ۱۰ روز به جام‌جهاني باقي‌مانده نيايند اردو بگذارند و تمرين كنند. اين تيم بايد خوب مديريت شود اگر قرار باشد بدون برنامه‌ريزي جلو برويم شك نكنيد كه همان بازي اول مي‌‌بازند، بعد هم حذف مي‌‌شوند و دست خالي برمي‌گردند.

نظر شما