شناسهٔ خبر: 46867 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عبدی:

افراد دیگری برای فرجی‌دانا تصمیم می‌گیرند/تغییرات دانشگاه‌ها با شعار روحانی همخوانی ندارد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: فرجی‌دانا دو هفته قبل از برکناری فرهاد رهبر این موضوع را شایعه خواند اما به فاصله چند روز ریاست دانشگاه تهران تغییر کرد این موضوع نشان می‌دهد در وزارت علوم افراد دیگری هستند که تصمیم می‌گیرند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس علی عبدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران  در واکنش به برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران، گفت: روحانی در ابتدا اعلام کرد که ما با داس نیامدیم بلکه کلید داریم اما حجم تغییرات در دولت به خصوص در وزارت علوم حقیقت دیگری را نشان می‌دهد.

وی افزود: در وزارت علوم که یک نهاد علمی است و باید بر اساس شایسته‌سالاری اداره شود نباید چنین اقدامات سیاست‌زده‌ای مشاهده شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در تغییرات وزارت علوم هیچ منطقی وجود ندارد و شعار روحانی در وزارت علوم عملا به ضد خودش بدل شده و کلید روحانی در دانشگاه‌ها به داس تبدیل شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: فرجی‌دانا دو هفته قبل از برکناری فرهاد رهبر این موضوع را شایعه خواند اما به فاصله چند روز ما مشاهده کردیم که ریاست دانشگاه تهران تغییر کرد این موضوع نشان می‌دهد در وزارت علوم افراد دیگری هستند که تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه تهران بر اساس خرد جمعی تصمیم‌گیری کرد، افزود: از آنجا که سلایق متنوعی در دانشگاه تهران وجود دارد باید تصمیم‌گیری‌ها در این دانشگاه بر اساس خرد جمعی انجام گیرد و اگر وزیر علوم بخواهد این دانشگاه را با سلیقه خاص پیش ببرد قطعا دانشگاه با مشکل مواجه خواهد شد.

عبدی در پایان خاطرنشان کرد: هم در برکناری فرهاد رهبر و هم در انتخاب جایگزین آن هیچ نظرسنجی و مشورتی با دانشگاهیان صورت نگرفته است درحالیکه در انتخاب رئیس دانشگاه باید از تشکل‌های سیاسی و علمی و اساتید نظرخواهی شود.

برچسب‌ها:

نظر شما