شناسهٔ خبر: 46528 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اختلاف اصلاح طلبان در استراتژی انتخاباتی

پیش بینی می شود اصلاح طلبان وابسته به دولت یازدهم و جریان نزدیک به احزاب منحله دوقلو در انتخابات مجلس دهم به صورت جداگانه شرکت کنند.

به گزارش نماینده به نقل از سراج 24 در حالی که اکثر اصلاح طلبان به حضور حداکثری و ائتلاف خود با جریان دولت برای انتخابات مجلس تاکید دارند، برخی از گروه های تندرو این جریان هرگونه ائتلاف با لیست طرفداران دولت را مساوی با حذف کامل جریان اصلاحات از صحنه سیاست عنوان می کنند.

اعضای دو حزب منحله مشارکت و منافقین انقلاب که سابقه خروج از حاکمیت و همراهی با دشمنان خارجی در کودتای مخملی سال 88 را دارند معتقدند که هر گونه ائتلاف اصلاح طلبان با لیست طرفداران دولت منجر به حذف این جریان از تحولات سیاسی کشور خواهد شد و بهترین جایگاه پیش فرض برای کل اصلاح طلبان تابع قرار گرفتن آنها در هندسه گروه نزدیک به دولت است.

آن ها معتقدند با وجود اینکه حسن روحانی از تعداد زیادی اصلاح طلب در دولت خود استفاده می کند اما آن ها قبل از اینکه به عنوان وزیر اصلاح طلب معرفی شوند یکی از اعضای دولت اعتدال عنوان می شوند.

بنابر این در مدت اخیر  دو گروه اصلاح طلب یعنی وابستگان به دولت حسن روحانی و اصلاح طلبان که نتوانستند در این دولت پست یا مسئولیت بگیرند اختلاف افتاده تا جایی که پیش بینی می شود که هر کدام در انتخابات مجلس لیست جداگانه ارائه دهند چرا که اصلاح طلبان دولتی می خواهند رابطه خود با دولت را به عنوان اصلاح طلب حفظ کنند.

نظر شما