شناسهٔ خبر: 45614 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دهقانی:

دولت در نحوه تخصیص کالا به افراد مستحق، بی‌‌دقتی کرده است/ شأن آسیب‌پذیران حفظ شود

نماینده مردم ورزقان در مجلس در مورد سبد کالایی دولت گفت: در حالی که اکثر روستاییان درآمدهای متوسط و پایین دارند، اما دولت در نحوه تخصیص کالا به افرادی که مستحق هستند، بی‌دقتی کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در مورد سبد کالایی دولت گفت: در حالی که اکثر روستاییان درآمدهای متوسط و پایین دارند، اما دولت در نحوه تخصیص کالا به افرادی که مستحق هستند، بی‌توجهی کرده است.

وی درباره روش توزیع سبد کالایی خاطرنشان کرد: بالأخره این کالاها به‌گونه‌ای باید توزیع شود؛ اگر بخواهند پول آن را به‌صورت نقدی توزیع کنند، افزایش نقدینگی به تورم می‌انجامد، اما حسن شیوه پیش‌بینی شده این است که تورم به‌دنبال ندارد.

دهقانی افزود: اگر ده نفر به‌دنبال خرید کالایی به‌صورت نقدی بروند، خوار و بار فروشی‌ها با مشاهده افزایش تقاضا روی قیمت می‌کشند، اما اگر کالایی میان مردم توزیع شود، به‌واسطه کاهش مراجعات نه تنها قیمت ها افزایش نمی‌یابد، بلکه اجناس، ارزان‌تر هم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساز و کار کوپن، مدت‌هاست که جمع شده است، گفت: قطعاً در جریان توزیع سبد کالاها، شاهد مشکلاتی خواهیم بود.

دهقانی تصریح کرد: اگر دولت، برای اقشار آسیب‌پذیر، کاری کند، باید به‌گونه‌ای باشد که شأن و شخصیت اجتماعی آن‌ها حفظ شود. 

نظر شما