شناسهٔ خبر: 45582 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس کمیسیون اجتماعی:

نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره سبد‌ کالا/ اخبار خوبی از نقاط محروم کشور نمی‌شنویم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای مشکلات مشمولان سبد کالا به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسیم، گفت: اخباری که از سراسر ایران به ما می‌رسد اخبار خوبی نیست و کارگر روستایی که به نان شب خود محتاج است نمی‌تواند ثبت‌نام کند و مشمول سبد کالا نیست.

به گزارش نماینده به نقل از فارس عبدالرضا عزیزی در خصوص شیوه تعیین مشمولین سبد کالای دولت و اینکه برای کارگران به صورت عادلانه در نظر گرفته نشده است اظهار داشت: اخباری که به دست ما می‌رسد نشان می‌دهد کار به صورت عادلانه پیش نرفته و شاید دولت هم از این موضوع ناراحت باشد. هدف از دادن کالا این بود که به اصطلاح جلوی فقر گرفته شود.

وی ادامه داد: قرار است به نیازمندان کمک شود و شیوه کنونی نشان می‌دهد اطلاعات دقیقی از مشمولین طرح و اقشار آسیب‌پذیر به درستی وجود نداشته یا خوب مدیریت نشده است.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اخباری که از سراسر ایران به ما می‌رسد اخبار خوبی نیست و کارگر روستایی که به نان شب خود محتاج است نمی‌تواند ثبت‌نام کند و مشمول سبد کالا نیست و یک فردی که در شهر وضع خوبی داشته و منبع درآمدی آن یک تالار بوده و ماهی 10 میلیون تومان درآمد دارد در لیست سبد کالا قرار گرفته است.

این نماینده مجلس افزود: مدیرعامل یک کارخانه که بیشترین حقوق را می‌گیرد اسمش در لیست مشمولین بوده اما کارگر آن کارخانه جزء دریافت‌کنندگان سبد نیست.

عزیزی تاکید کرد: ضعف مدیریتی در این راستا وجود دارد و باید نرم‌افزار آن تغییر یافته و حتی اگر این موضوع مشکل دارد دولت باید مصوب کند تا استاندار، فرماندار و همه مشمولین آن را در اولویت قرار بدهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی سریع به این موضوع هستیم تصریح کرد: این مطالب را گوشزد خواهیم کرد تا در واقع اعتراضات نسبت به سبد کالا و مشمولین آن حداقل باشد و حتی در صورتی که نمی‌توان افراد نیازمند را به صورت سیستمی وارد کرد با نام‌نویسی دستی به آنها سبد کالا پرداخت کنیم.

به گفته عزیزی معتقدم به همه روستائیان، کارگران، عشایر که صدایشان به هیچ جا نمی‌رسد باید سبد کالا پرداخت شود و به شدت پیگیر این موضوع هستم تا این موضوع به سرانجام درستی برسد.

وی افزود: در حال حاضر تذکر جمع کثیری از طریق مجلس به رئیس‌جمهور آماده شده و باید دقت شود که سبد کالا به نیازمندان واقعی تعلق بگیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این سوال که لیست کارگران مشمول از طریق وزارت کار به وزارت صنعت ارائه شده است و بر چه اساسی فقط 4 میلیون کارگر در لیست سبد کالا قرار گرفته‌اند بیان داشت: همه کارگران و افرادی که زیر یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند باید مشمول دریافت سبد کالا شوند و قطعا از مسئولان امر سوال خواهیم کرد تا انجام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما