شناسهٔ خبر: 45362 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خاطرات رهبری از امام خمینی(ره) کتاب شد

همزمان با ایام الله دهه فجر امکان دانلود کتاب «مدح خورشید» گزیده‌ای از خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ شخصیّت حضرت امام خمینی‌(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی فراهم آمد.

به گزارش نماینده ؛ این آیه، مدّ نظر امام فقیدِ عزیزمان در طول زندگیش بود: «قل انّما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله». سالها پیش، نوشتهى ایشان در دفتر یادبود مرحوم وزیرى را در یزد زیارت کردم. آن مرحوم، من را به منزلش برد و با تفصیلاتى، این نوشته را که در صندوقچهیى گذاشته بود و تقریباً در گوشهیى از خانهاش مخفى کرده بود، آورد و باز کرد و نوشتهى امام را که در سالهاى دههى بیست نوشته بودند «قیامِلله»،به من نشان داد. اصلاً محور حرف در نوشتهى ایشان، قیامِلله بود. آن ذهن جوّالِ وسیع و دید حکیمانهى ایشان، این قیامِلله را در آن دوران ـ که تازه از اختناق رضاخانى بیرون آمده بودند ـ بر کارهایى که به نظر شریفشان مىشد انجام بدهند و باید افراد انجام می‌دادند و احساس مسؤولیت مىکردند، منطبق ساخت.

یکى دو صفحه نوشته بودند. آن نوشته، حاکى از یک حرکت ارتجالى نبود و معلوم مىشود در ذهن شریف ایشان و در تمام مراحل زندگى، «ان تقوموا لله مثنى و فرادى» سابقه داشته است. بحمدالله دیگر براى همهى ما و ملّت ایران، در کلّیات زندگى اماممان چیز پوشیدهیى باقى نماند. همه دیدند که حرکت و گفتن و سکوتش براى خداست و هر کارى که انجام مىداد، با قصد قیامِلله بود. تنها همین یک چیز هم بود که موجب شد به دست آن بزرگوار ـ که قطعاً مرتبهى تالى پیامبران و ائمّه(علیهم‏السلام) بود ـ یک معجزه اتّفاق بیفتد. این چیزى که اتّفاق افتاده و تحوّل عظیم جهانى که به دنبال انقلاب اسلامى پدید آمده، واقعاً یک معجزه است. این معجزه، به دست امام(ره) اتّفاق افتاد و امام هم با تکیه به «ان تقوموا لله» توانست این کار را بکند.

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیّه کتب فوق می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸ و۶۶۴۸۳۶۹۵ تماس حاصل نمایند و یا به پایگاه اطلاع رسانی WWW.BOOK-KHAMENEI.IR مراجعه کنند.

 

نظر شما