شناسهٔ خبر: 45018 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

"میزان حال فعلی افراد است" برای جذب ضد انقلاب بود؟!

وصیت نامه امام1 آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه تحریفات خود در نظرات و آراء امام خمینی و با اشاره به جمله معروف «میزان حال فعلی افراد است » مدعی شد : این تعبیر مربوط به زمانی بود که بعضی ها می خواستند همة نيروهايي را كه در زمان شاه ‌كار مي‌كردنديا با انقلاب همراهي نمي كردند ؛ از كار بركنار كنند .

نماینده - آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه تحریفات خود در نظرات و آراء امام خمینی و با اشاره به جمله معروف «میزان حال فعلی افراد است »  مدعی شد : این تعبیر مربوط به زمانی بود که بعضی ها می خواستند همة نيروهايي را كه در زمان شاه ‌كار مي‌كردنديا با انقلاب همراهي نمي كردند ؛ از كار بركنار كنند . هاشمی با این سخن نتیجه گرفته است که منظور امام حال فعلی همان افرادی بود که زمان انقلاب همراهی با نهضت نداشته و امروز با انقلاب همراه شده بودند و طبیعتا باید بر اساس حال فعلی از این افراد استفاده شود .

هاشمی می گوید : يك دفعه‌ اين نگاه  اوج گرفته بود كه همة نيروهايي را كه در زمان شاه ‌كار مي‌كردنديا با انقلاب همراهي نمي كردند ؛ از كار بركنار كنند و خيلي كارهاي تند ديگر. ايشان آن تذكر را در آنجا دادند و گفتند : اگر اينها آدم‌هاي قابل استفاده و  مفيدي هستند و الان ديگر آن حالت را ندارند ؛ از آنها استفاده شود. البته گناهاني هست كه بخشيده نمي‌شود مثلاً دين كه به عهده‌شان هست و بايد اين را بپردازند، مال مردم يا دولت را  كه خوردند بايد بپردازند. كارهايي هم هست كه مجازات‌هايي دارد. آنها بحث ديني است و اصول زيادي هم دارند. شأن نزول آن جمله اين بود كه در حذف نيروهاي كاردان سابق افراط نكنند

این ادعا آن چنان عجیب و باور نکردنی است که سایر خاطرات هاشمی از انقلاب را نیز در هاله ای از ابهام قرار می دهد و در واقع اگر بخواهیم بدون تعارف سخن بگوئیم از این پس باید به خاطرات هاشمی با دیده شک و تردید نگریست چرا که او به عمد قصد تحریف تاریخ انقلاب را داشته و حتی در بدیهیات نیز تعابیر و تفاسیر دیگری دارد .

مدعای هاشمی در مورد سخن معروف امام مانند آن است که بگوئیم امام خمینی روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ وارد کشور نشدند بلکه سال ۱۳۵۸ این اتفاق افتاد و در یک روز دیگر !

این ادعا آن چنان عجیب است که سخن هاشمی در مصاحبه با انتخاب شگفت انگیز!

در این زمینه سخن را به درازا نمی کشانیم ولی تنها و تنها کافی است به سخن حضرت روح الله که در وصیت نامه سیاسی الهی ایشان آمده نگاهی بیندازیم و بدانیم که عمق تحریف تا به کجا است ؛

امام خمینی در بخش پایانی وصیت نامه می فرمایند : «من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذكری از آنان كرده و تمجیدی نموده‌ام كه بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود كه خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود؛ و میزان در هر كس حال فعلی او است.»

حال انتخاب با شما

میزان را وصیت نامه امام و متن صریح و شفاف آن بدانیم و یا خاطرات و سخنان هاشمی که در این مصاحبه به آن اشاره شده است ؟!

آیا وصیت نامه امام که بعد از وفات ایشان توسط رهبر معظم انقلاب در جلسه مجلس خبرگان و با حضور بزرگانی چون هاشمی قرائت شد از منظر هاشمی تحریف شده است ؟!

اگر این گونه است چرا آن روزها اعتراض نکردند و اگر این گونه نیست چرا امروز این تفسیر عجیب و شگفت انگیز ؟!

نظر شما