شناسهٔ خبر: 45009 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اعتراض شدید اساتید علم و صنعت به تحرکات "کمیته فشار" در این دانشگاه

علم و صنعت چندی است کمیته ای با نام "کمیته پیگیری مسائل دانشگاه علم و صنعت ایران" متشکل از چند تن از اساتید حاشیه دار در دانشگاه علم و صنعت ایجاد شده که گفته می شود درصدند تا با اقدامات و جلسات و بیانیه ها، رئیس دانشگاه را در اتخاذ تصمیماتش تحت فشار بگذارند .

به گزارش نماینده، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، ‌با انتقاد از تشکیل کمیته پیگیری مسائل دانشگاه علم و صنعت،گفته است: در حالی چنین کمیته‌‌هایی تشکیل شدند که مشخصات آنان، مأموریت آنان و اینکه از طرف چه کسی مأموریت گرفتند، هنوز معلوم نیست. این کمیته، نامه‌نگاری‌هایی برای تحمیل مسائل به مدیریت دانشگاه و آموزش عالی انجام می‌دهد که قطعا دود این اقدامات به چشم همه دانشگاهیان خواهد رفت.

از وزیر علوم انتظار داریم جلوی این کمیته فشار را بگیرد

دکتر احمد چلداوی رئیس دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت در باره این کمیته گفت: رئیس این کمیته در زمان اصلاحات رئیس دانشگاه بوده و فردی است که می خواسته جشنواره دختر برگزیده را به شیوه شاهنشاهی در دانشگاه برگزار کند و در آخر کار هم با اقداماتی که در آن سال ها در دانشگاه انجام داده بود از دست دانشجویان متواری شد .

وی ادامه داد: ایشان با گروه شان در پی این هستند تا فشارهایی را به رئیس دانشگاه بیاورند تا به مطامع و خواسته های خود برسند .

چلداوی اضافه کرد: افراد این کمیته می خواهند با زور خواسته های خود را به سرپرست جدید دانشگاه تحمیل کنند ، این کمیته با صادر کردن بیانیه هایی در موضوعات مختلف در دانشگاه فعالیت می کنند و صدور این بیانیه ها در تصمیم گیری های رئیس دانشگاه در موارد مختلف می تواند اثرگذار باشد.

رئیس دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت افزود: اینگونه تحرکات و اقدامات در مسیر رو به رشد دانشگاه قطعا موثراست. دانشگاه علم و صنعت در این ۷-۸ سال  با ساخت ماهواره نوید و در دست ساخت داشتن ماهواره های تدبیر  و ظفر کمک های شایانی به کشور کرده است که یک چنین کارهایی در این دانشگاه می تواند چهره علمی دانشگاه را خدشه دار کند .

چلداوی تصریح کرد: از وزیر علوم انتظار داریم جلوی این کمیته فشار را بگیرند و نگذارند این افراد به رئیس دانشگاه فشار بیاورند.

 

کمیته مجعول دانشگاه علم و صنعت سناریویی برای تغییر روند منطقی-علمی دانشگاه در دست دارد

مهندس رضا موسی پور مسئول بسیج دانشگاه علم و صنعت نیز درباره ماهیت این کمیته اظهار کرد : کمیته پیگیری مسائل دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای سناریویی برای تغییر روند معقول و منطقی و علمی این دانشگاه فعالیت می کند و کارشان از زمان تغییر دولت شروع شده بود و گام اول آن در بحث حرکت های دانشجویی و مطالبات صنفی بود که به خروجی نرسیدند .

وی ادامه داد: گام دوم آنها در بحث هیئت سه نفره بود، سپس رئیس دنشگاه را عوض کردند و تشکیل این کمیته و کارهایی که می کنند در راستای همین اهداف است.

موسی پور اضافه کرد: کمیته ای در دانشگاه بوجود آمده که منطق اش براین است که ما مسائل دانشگاه علم و صنعت را در وزارت علوم پیگیری می کنیم و به هرحال بدون اینکه جایگاه و هویت منطقی ای داشته باشند به رئیس دانشگاه دستور می دهند.

مسئول بسیج دانشگاه علم وصنعت خاطرنشان کرد: شبکه ای که این کمیته را تشکیل داده اند جزو عناصر معلوم الحال دانشگاه هستند که از نظر علمی فعال نیستند و فقط در زمینه فتنه کار می کنند و تقریبا سابقه شان معلوم است .

وی ادامه داد: اصل قضیه این است که اقدامات این کمیته در درجه اول توهینی به رئیس دانشگاه محسوب می شود و سرپرست دانشگاه، کل سیستم وزارت خانه و دانشگاه در درحات بعد قرار دارند.این حرکت به قدری وقیحانه است که نمی دانیم چگونه آن را توجیه کنیم.

موسی پور تاکید کرد: ما از وزیر علوم خواهشمندیم در این باره موضع گیری شفافی داشته باشند زیرا اگر این گونه نباشد این حرکت در دانشگاه های دیگر نیز رخ می دهد ، همانطوری که هیئت های سه نفره موجب خیری در دانشگاه ها نشدندو اصل حرکت دانشگاه ها را دچار مشکل کرده اند . این عناصرمی توانند اصل حرکت اعتدالی دولت را به حاشیه ببرند که این امر مطلوبی نیست .

 

 

نظر شما