شناسهٔ خبر: 44965 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سرنوشت محور مقاومت را به لبخندهای آل سعود گره نزنید!

ظریف 1 خبر کوتاه و گویا است «وزیر امور خارجه کشورمان در میزگردی که از سوی شبکه سعودی العربیه برگزار شد ، خواستار خروج همه نیروهای خارجی فعال در خاک سوریه از جمله حزب‌الله لبنان شد»

نماینده - آن چه بهانه این نوشتار شد سخنان اخیر و در عین حال عجیب وزیرخارجه محترم است که در مصاحبه ای از خروج همه نیروهای مسلح خارجی از سوریه سخن گفته و حزب الله لبنان در این میان به عنوان یک نمونه خاص مثال زده شده است !
خبر کوتاه و گویا است «وزیر امور خارجه کشورمان در میزگردی که از سوی شبکه سعودی العربیه برگزار شد ، خواستار خروج همه نیروهای خارجی فعال در خاک سوریه از جمله حزب‌الله لبنان شد»


در این زمینه گفتنی هایی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم
۱-    علمای علم سیاست برای تبیین آن چه در جهان می گذرد تئوری های مختلفی را به کار می برند عده ای از واقع گرایی سخن می گویند و گروهی از حقیقت ها و آرمان ها و یا به عبارت غربی تر آن گروهی رئال و عده ای ایده آل هستند از این مقدمات و تکرار کلمات که بگذریم به اصل سخن خود می رسیم و آن این که چه رئال باشیم و چه ایده آل در جهانی زندگی می کنیم که گرگ ها بر آن پنجه انداخته اند و به قول قدیمی ها اگر دیر بجنبی نه تاجی خواهد بود و نه تاج نشان !


۲-    سوریه امروز محل عبور و مرور هزاران نیروی مسلحی است که از بیش از ۷۰ کشور جهان خود را به شامات رسانده اند تا جنگی نیابتی را به سرانجام برسانند. این نیروها در ظاهر به دولت تروریست پرور آل سعود متکی هستند ولی در واقع نیات و برنامه های آمریکا را در منطقه پیگیری می کنند . حزب الله پس از آن که تروریست ها پای را از خطوط قرمز به آن سو نهاده و اماکن مقدس را مورد هجوم قرار دادند و به سوی حرم حضرت زینب کبری سلام الله علیها تاختند وارد میدان شد و آن کرد که امروز عربستان سعودی دست و پا می کند که حزب الله قهرمان از سوریه خارج شود.


۳-    از دو نکته فوق می گذریم ...سخنان وزیر محترم خارجه در ظاهر اشکالی ندارد او گفته است که همه نیروهای مسلح خارجی باید از سوریه خارج شوند و حزب الله نیز هم ...ولی دو سوال اینجا مطرح می شود ۱- این سخن در پاسخ به چه کسی گفته شده است ؟ ۲- آیا نگاه واقع گرایانه به صحنه سیاسی و نظامی سوریه نشان از درستی این خواسته دارد ؟

ظریف و العربیه
در پاسخ به این دو سوال باید گفت ظریف این سخن را در جواب العربیه بر زبان رانده است العربیه ارگان رسانه ای آل سعود است آل سعودی که میلیاردها دلار برای قتل عام مردم سوریه هزینه کرده است و هزاران نفر را از بیش از ۷۰ کشور جهان به سمت سوریه گسیل داشته است ...حال آیا سخن گفتن از خروج حزب الله از لبنان نیروهای مسلح خارجی را مجاب خواهد کرد که از سوریه خارج شوند و معارضین را با دولت این کشور تنها بگذارند؟! طبیعی و روشن است که هیچ گاه نیروهای خارجی از سوریه با سلام و صلوات خارج نخواهند شد جز با مقاومت دولت سوریه و متحدان این دولت مشروع و قانونی ...


۴-    عطف به نکته فوق دولت سوریه دولتی قانونی است و حضور حزب الله در این کشور با اطلاع و خواست دولت قانونی سوریه صورت گرفته است ...خروج حزب الله نیز باید با خواست بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه صورت گیرد نه با درخواست های ظریف و یا کری و یا آل سعود و ... هر دولت خارجی دیگر ...اما در مقابل تروریست ها با درخواست و حمایت چه کسانی در سوریه حاضر شده اند ؟ پاسخ روشن است و نیازی به پرداختن به آن نیست ...این گروه ها بدون درخواست مردم و دولت سوریه وارد این کشور شده و مناطقی را اشغال کرده اند و با اشغالگران باید با زبان زور سخن گفت.


۵-    سخن ظریف مبنی بر این که حزب الله باید از سوریه همانند سایر نیروهای مسلح خارج شود دارای یک پیام روشن به غرب و همچنین مرتجعین عرب منطقه از جمله آل سعود است . پیام اساسی این سخن آن است که کشتیبان را سیاستی دگر آمده و ایران همچون گذشته حامی حزب الله نیست ! چنان چه در دولت اصلاحات دولتمردان وقت در ازای اندکی مساعدت غرب در موضوع هسته ای قول هایی داده بودند که خلع سلاح حزب الله لبنان یکی از این قول ها بود ! سخن اخیر ظریف را باید در آن راستا تحلیل کرد ...دولتین اصلاحات و تدبیر و امید در هرچه که تفاوت داشته باشند در سیاست خارجی بدیل همند ...و نباید تعجب کرد فردا جناب وزیر خارجه محترم از لزوم خلع سلاح حزب الله سخن بگوید و بگوید وقتی ارتش لبنان هست چه نیازی به حزب الله !!


عطف به نکات فوق وزیر خارجه محترم به مذاکرات هسته ای بپردازند و به لبخندهای غرب در این مذاکرات دل ببندند مناسب تر است تا این که سرنوشت ملت مظلوم سوریه را به لبخندهای دول تروریست پروری چون آل سعود گره زنند !
ملت ایران خود بهتر می داند که سیاه کاری های مذاکرات را در صورت عبور دولت های غربی از مرز تعهدات چگونه جبران کند چنان چه در روزهای پایانی دولت اصلاحات شد و دیدیدم ولی سقوط محور مقاومت در سوریه جبران ناپذیر است و احتمالا آقای ظریف این را می دانند ...

نظر شما