شناسهٔ خبر: 44625 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لاریجانی :

ایران جان خود را برای حزب‌الله می‌دهد/واکنش آمریکا به ادای احترام ظریف به «عمادمغنیه» شرم‌آور بود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جان خود را برای حزب‌الله می‌دهد، گفت: اگر مقامات غربی درباره حزب‌الله و مقاومت حرف درشت بزنند، قطعاً تودهنی می‌خورند.

 به گزارش نماینده  علی لاریجانی پنجشنبه شب و در همایش تجلیل از نخبگان و قهرمانان ورزشی سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با تبریک میلاد حضرت محمد (ص)  گفت: یکی از اصول مهم در دین اسلام وفای به عهد، صدق و راستی است و قطعاً موضوعاتی مانند خیانت و دروغگویی در سنت نبوی ترد و کنار گذاشته شده است، اما متاسفانه شاهدیم که در دنیای امروز خیانت و کلک‌زدن به یک عرف تبدیل شده است. به طور مثال در جنگ جهانی دوم متفقین ایران را اشغال کرده و تعهد کردند که ایران را تخلیه کنند اما بعد از اتمام این اتفاقات، چرچیل گفت که در مسائل مهم نمی‌توان به وفای به عهد و تعهدات توجه کرد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به نبود وفای به عهد در سیاست‌ها و اقدامات کشورهای غربی در مسئله هسته‌ای گفت: در ۱۰ سال گذشته این کشورها در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران کلک زده و به فریبکاری روی آورده بودند، از این‌رو شاهد بودیم که طی ۲ سال با مذاکرات سیاسی به صورت گام به گام فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را به تعطیلی کشاندند. از طرف دیگر در زمان سفر ۳ وزیر غربی به کشور، مقامات ایرانی در آن مذاکرات قبول کردند که برخی امور را تعطیل کنند و آن ۳ وزیر غربی در جواب به این اقدامات گفتند که غرب در این رابطه قطعاً تضمین عینی می‌دهد تا ایران در چارچوبی به فعالیت صلح‌آمیز ادامه دهد، اما بعد از مدتی پیشنهاد تحقیرآمیزی دادند که براساس آن کشورهای خارجی به ایران می‌توانند قطعات هواپیما بفروشند که این اقدامات غرب در آن زمان نوعی کلک و فریبکاری بود.

وی با بیان اینکه مسلمانان اهل مکر نیستند، اما مکاری و فریبکاری کشورهای غربی را به دقت زیر نظر دارند، گفت: ایران خوشبختانه مسیر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را به خوبی طی کرده است، از این‌رو اگر زمانی جمهوری اسلامی ایران در این رابطه در برابر غرب ایستاد، قطعاً برای جلوگیری از کلک زدن دوباره آنها است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با تاکید بر اینکه کشورهای غربی در رابطه به مسئله هسته‌ای مزاحمت‌هایی برای ایران ایجاد کردند، اما خودشان در این رابطه نفعی نبردند، افزود: غرب هم‌اکنون اشتباه نکند، زیرا اگر ایران در مذاکرات گام‌های مثبتی برمی‌دارد، به علت تاثیرات تحریم‌ها نیست، از این‌رو اگر کشورهای غربی بر این اعتقاد باشند، قطعاً غرب اشتباه دیگری را مرتکب می‌شود.

وی در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره ادای احترام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به مقبره عماد مغنیه گفت: چند روز پیش آمریکایی‌ها به اقدام ظریف برای احترام به مقبره عماد مغنیه انتقاد کردند و گفتند که توجیه ندارد که مقامات ایرانی به مقبره یکی از فرماندهان یک گروهک تروریستی احترام بگذارند، اما از طرف دیگر شاهد بودیم که مقامات آمریکایی در تشییع جنازه شارون قصاب صبرا و شکیلا شرکت کردند، حال بعد از این اقدام منفور آمریکایی‌ها مقامات این کشور اعتراض می‌کنند که چرا وزیر خارجه ایران به مقبره مغنیه احترام گذاشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جان خود را برای حزب‌الله می‌دهد، افزود: قطعاً اگر به حزب‌الله تعدی شود، ایران پشتیبان حزب‌الله خواهد بود، زیرا حزب‌الله افتخار عالم اسلام بوده و کمر اسرائیل را شکسته است.

لاریجانی ادامه داد: خوشبختانه جریان بیداری انقلاب اسلامی در چند سال اخیر تاثیرگذاری خود را بر منطقه و کشورهای اسلامی گذاشته است، از این‌رو کشورهای غربی به ویژه آمریکا باید بدانند که با خاورمیانه جدید روبرو هستند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با اعلام اینکه اگر مقامات غربی درباره حزب‌الله و مقاومت حرف درشت بزنند، قطعاً تودهنی می‌خورند، تصریح کرد:‌ همه امت اسلامی به عماد مغنیه احترام گذاشته و این فرمانده حزب‌الله را سمبل شجاعت می‌دانند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل تحرک و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی به علت ظلم کشورهای غربی و خارجی به منطقه است، افزود: مردم و جوانان مسلمان در این رابطه راهی به جایی ندارند و وقتی مشاهده می‌کنند که حکام از سوی کشورهای قدرتمند خریداری شده و منابع سرزمین‌شان به غارت می‌رود، جذب این گروهک‌ها می‌شوند، اما در اصل حضور در این گروهک‌ها امر غلطی است، زیرا مسلمانان اهل عدالت هستند.

شایان ذکر  است در پایان این مراسم با حضور دکتر لاریجانی و برخی مقامات لشگری از ورزشکاران کشوری و برخی قهرمانان سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اهدای جوایزی تقدیر شد.

نظر شما