شناسهٔ خبر: 43180 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ماجرای درس‌آموز انتخاب محل سکونت رهبر انقلاب

مقام معظم رهبری به‌ علت تعلق اردوگاه شهید باهنر به ‌آموزش و پرورش و دانش‌آموزان، این مکان را برای اقامت خود انتخاب نکردند.

به گزارش نماینده ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در کتاب خاطرات خود در مورد انتخاب محل سکونت مقام معظم رهبری می‌نویسد: «یکی از مباحثی که در آغاز مسئولیت جدید ایشان (مقام معظم رهبری) قابل توجه بود، بحث مکان استقرار بود. پیشنهاد بعضی‌ها این بود که آقا به‌ جماران تشریف ببرند و از همان تشکیلات و امکاناتی که حضرت امام (ره) داشتند، استفاده کنند.

1

من خودم به‌ چند دلیل معتقد بودم که ایشان به‌ جماران یا منظریه تشریف ببرند. یکی‌ به لحاظ امنیتی بود زیرا در تمام دوران جنگ، شهر تهران به راحتی بمباران و موشک باران می‌شد اما جماران پای کوه قرار داشت؛ لذا پرواز و مانور در آنجا خیلی سخت بود. دوم اینکه چون رهبری علی‌الدوام و شب و روز در محل سکونتشان هستند، از نظر آب‌ و‌ هوایی هم باید جای مناسبی فراهم شود. البته آقا به‌ جهت عاطفی و احترام نسبت به‌ امام (ره) و احمد‌آقا، جماران را نپذیرفتند.

همچنین اردوگاه شهید باهنر در منظریه تهران را قبول نکردند و فرمودند اولا اینقدر بالا و دور از مردم نمی‌خواهم بروم. ثانیا آموزش‌ و‌ پرورش و فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌ همین اردوگاه خوش است. من راضی نیستم که حالا این را بگیرم.»

 

نظر شما