شناسهٔ خبر: 42271 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

اقتصاد با تهدید به استعفا درمان نمی‌شود

امیر ابراهیم رسولی 4

وزیر محترم اقتصاد در پی سوال یک نماینده مجلس تهدید به استعفا کرد. خبر کوتاه است اما بررسی علل طرح آن و عکس‌العمل وزیر اقتصاد قابل تامل است. وزیری که چند ماهی است شروع به فعالیت کرده و نتایج کار وی نیز کماکان مبهم و روشن نیست در مواجه با سوال قاسم جعفری نماینده محترم بجنورد از کوره در می‌رود و تهدید به استعفا می‌کند. ظاهراً آقای طیب‌نیا یا جایگاه وزارت را آن چنان بلند تصور کرده‌‌اند که فکر می‌کنند نباید از ایشان انتقاد یا سوال شود یا اینکه عدم توان پاسخگویی به سوال، ایشان را  به چنین تصمیمی وا داشته است اما در هر صورت این ضعفی است که قابل توجه و تامل است.

آقای وزیر یادشان نرود که با رای قاطع همین نمایندگان و اعتمادی که به وی داشتند سکان هدایت اقتصاد را به عهده گرفته حال چه شده که سوال یکی از همین نمایندگان را بر نمی‌تابد.

آقای وزیر شما که به این سرعت و عجله تصمیم به استعفا می‌گیرید، چطور می‌خواهید مشکلات اقتصادی ملت را با صبر و حوصله حل نمایید، مردمی که این‌گونه رفتار شما را رصد می‌کنند چگونه می‌توانند به نسخه‌های درمانی شما برای اقتصادشان امیدوار باشند.

روزی که رای بالای نمایندگان را گرفتید آنان را دارای عقل و فهمی بالا می‌دانستید اما چطور حاضر به مصافحه با آنان نمی‌شوید.

گرچه در ظاهر اخلاق به حوزه کاری شما ربطی ندارد اما اقتصاد‌دان با اخلاق بهتر می تواند مدیریت کند و کلام آخر؛ واقعاً اگر ظرفیت پاسخگویی به یک سوال نماینده مجلس را ندارید تصمیم درستی گرفته‌اید استعفا دهید ولی اگر به دنبال درمان اقتصاد هستید بدانید با تهدید درمانی حاصل نمی‌شود.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۲-۰۹-۱۷ ۱۷:۵۰محمد 1 2

    اگه از شما یه سوالی بکنند که به حیطه وظایف شما ربطی نداشته باشد چه کار می کنید مگر نمایندگان محترم نمی دانند که بانک مرکزی مستقل است تازه رئیسشم رو ایشون انتخاب نمی کنند قبل از تحلیل تفکر کنید 
                                
  • ۱۳۹۲-۰۹-۱۸ ۰۳:۳۵علی 0 0

    پس کی باید جواب بده راست میگه خوب وزیر اقتصاداگه به بانک مرکزی ربط نداره پس کی ربط داره
                                

نظر شما