شناسهٔ خبر: 42268 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

پس از دریافت کارت زرد از سوی نمایندگان

وزیر اقتصاد تهدید به استعفا کرد

مجلس 4 نمایندگان مجلس پس از بررسی سؤال نماینده بجنورد از وزیر اقتصاد، از پاسخ‌های طیب‌نیا قانع نشدند و بدین ترتیب اولین کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد سه ماه پس از تشکیل دولت یازدهم داده شد. طیب نیا پس از دریافت کارت زرد تهدید به استعفا کرده است .

به گزارش نماینده مجلسی ها در جلسه علنی صبح امروز سؤال قاسم جعفری نماینده بجنورد از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از استماع پاسخ‌های وزیر، قانع نشدند.

سوال نماینده بجنورد در خصوص اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در تضعیف پول ملی بود.

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در اظهاراتی در اتاق بازرگانی در پی کاهش نه چندان جدی نرخ ارز اعلام کرده بود که کاهش نرخ ارز برای ما مفید و مطلوب نیست این در حالی است که بر اساس اظهارات جعفری توانبخشی به پول ملی از وظایف ذاتی بانک مرکزی است.

جعفری گفت :  در اظهارات رئیس کل بانک مرکزی به جای منافع ملی به منافع گروه های خاص توجه شده است.

وکلای ملت با 82 رأی موافق، 101 مخالف و 10 رأی ممتنع از 217 نماینده حاضر در جلسه، از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشدند و بدین ترتیب اولین کارت مجلس به وزیر اقتصاد در دولت یازدهم و حدود 3 ماه پس از تشکیل داده شد.

خبر دیگر اینکه نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزیر اقتصاد بعد از دریافت کارت زرد از مجلس، تهدید به استعفا کرد.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به حاشیه سؤال قاسم جعفری نماینده بجنورد از علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، گفت: بعد از کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد، آقای جعفری برای مصافحه پیش آقای طیب‌نیا رفت اما ایشان دست آقای جعفری را رد کرد.

وی افزود: بنده به آقای طیب‌نیا گفتم این چه کاری است انجام می‌دهید؟، سؤال حق قانونی نماینده است؛ ایشان در پاسخ به من گفت می‌روم استعفا می‌دهم.

رسایی تصریح کرد: آقای طیب‌نیا بعد از لحظاتی سراغ آقای جعفری آمد و با ایشان مصافحه کرد و سپس به آقای باهنر گفت، این سؤال ربطی به حوزه کاری من نداشت. می‌روم استعفا می‌دهم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۹-۱۸ ۰۹:۳۴حسن 0 0

     بسمه تعالی سلام بودجه عمومی  195000میلیارد تومانی دولت با اشاره به تعیین نرخ دلار2650 تومانی به مجلس که اشتباه فاحشی میباشد پیشنهاد شد  یادش بخیر ان زمانی که کلینتون  رئیس وقت امریکا  اسکناس 1000 تومانی در دست تهدید میکرد که باید با 1دلار برابر شود . ما به دست خودمان ان ارزوی  ایشان را در بودجه با سخاوت 2/5 برابری احابت نمودیم . باسپاس
                                

نظر شما