شناسهٔ خبر: 41727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

بمب گذاری در سوریه ، انفجار در لبنان

انفجار در بیروت منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که خودروی انتحاری منفجر شده در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، در سوریه بمب‌گذاری شده و وارد خاک لبنان شده است.

به گزارش نماینده به نقل از روزنامه لبنانی «السفیر»، منابع آگاه امنیتی لبنان اعلام کردند، خودروی انتحاری که چند روز پیش در نزدیکی سفارت ایران در بیروت منفجر شد، در منطقه «یبرود» سوریه واقع در منطقه «القلمون» بمب‌گذاری‌ شده بود که وارد لبنان شده است.

بر اساس این گزارش، یک زندانی در زندان «رم» خرید این خودرو را قبل از ورودش به سوریه برنامه‌ریزی کرده بود که پس از بمب‌گذاری وارد خاک لبنان شده است.

طرف‌های امنیتی اعلام کرده‌اند که هنوز مشخص نیست چه کسی این خودرو را برای انفجار آماده کرده است زیرا در منطقه یبرود ده‌ها گروه مسلح علیه دمشق فعالیت دارند و این امر تنها با دستگیری و اعتراف یکی از افرادی که به انتحاری‌ها برای انجام این عملیات تروریستی کمک کرده است، میسر می‌شود.

این روزنامه نوشت: بر اساس اطلاعات موجود، برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و نظارت بر انجام عملیات تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، در سوریه صورت گرفته اما اجرای آن در لبنان با کمک‌های محلی صورت گرفته است. انگشت اتهام برای انجام این حمله به سوی گروهان‌های «زیاد الجراح» شاخه‌ای از گردانهای «عبدالله عزام» نشانه رفته است. هرچند که پشت پرده این حمله تروریستی تنها یک نفر نیست.

در انفجار چند روز پیش در نزدیکی سفارت ایران در بیروت دست‌کم 23  نفر از جمله رایزن فرهنگی ایران در لبنان به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها:

نظر شما