شناسهٔ خبر: 41685 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بازتاب توافق هسته ای در بازار سکه و ارز /

آيا از امروز باید منتظر كاهش بيشتر قيمت طلا و دلار باشيم؟ / واکنش دولت به تغییرات بازار ارز چیست؟

ارز

به گزارش نماینده با انتشار اخبار توافق بزرگ هسته ای در رسانه ها، بازار سکه و ارز نیز به این اخبار واکنش نشان داده و در اولین بازخورد قیمت ارز اندکی سقوط کرد. در عین حال کارشناسان معتقدند دولت مایل به کاهش قیمت ارز نبوده و جلوی تاثیر فزاینده این مذاکرات بر بازار ارز را خواهد گرفت .

در این راستا دكتر شاهين شايان آراني درباره وضعيت بازارهاي داخلي پس از مشخص شدن نتيجه مذاكرات موفقيت آميز هسته اي ايران به پایگاه تراز گفت: بدون شك از همين امروز نتايج مثبت اين مذاكرات را در اقتصاد ايران شاهد خواهيم بود.

 اين تحليلگر مسائل اقتصادي درباره بازارهاي ارز و طلا نيز گفت : دلار بدون شك روند با ثبات تري نسبت به گذشته خواهد داشت و طلا و سكه روند كاهشي را طي خواهند كرد ؛ وضعيت مسكن و ساير بازارها نيز كاملا مشخص است و همان طور كه از شواهد پيداست اتفاقات خوشايندي به زودي در اقتصاد ايران خواهد افتاد.

 وي به اظهارات وزيرامورخارجه درباره كاهش تحريمهاي خارجي از دوسه هفته آينده اشاره كرد و گفت : موج جديد و واقعي رونق اقتصادي از دوسه هفته آينده و هنگامي كه اين مذاكرات آثار واقعي و مثبت خود را بر اقتصاد ايران گذاشت نمود پيدا خواهد كرد و مطمئنا نتيجه هرچه باشد خوب و مثبت است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا بايد از امروز منتظر كاهش بيشتر قيمت دلار در بازار باشيم گفت : بدون شك مذاكرات تاثيرات خوبي بر بازارها خواهد داشت و شايد يكي از نتايج آن سقوط صد يا دويست توماني دلار باشد اما خود دولت خيلي دلش نميخواهد دلار زياد سقوط كند بنابراين جلوي سقوط را خواهد گرفت.