شناسهٔ خبر: 41271 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

خاطره نماینده تهران از امام راحل

توصیه امام به دادستان انقلاب درباره زهرا اشراقی

حسینیان 2 امام فرمودند «از قم چه خبر؟» من هم گفتم که «اگر زهرا خانم شما بگذارند وضع قم خوب است»، به آیت‌الله قدوسی گفتم منظورتان چه بوده است؟ ایشان گفت «دختر آقای اشراقی تمام تلاشش بر این است که دبیرستانهای قم را به آشوب، تحصن و اعتصاب بکشاند.» ...

روح الله حسینیانبه گزارش «نماینده» روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس در بخشی از گفت و گو با فارس، به نقل خاطره ای از عکس العمل امام نسبت به رفتارهای هنجارشکن زهرا اشراقی در اوایل انقلاب پرداخت.

 

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: سال ۵۹ یا اوایل سال ۶۰ بنده مسئول امور شهرستانی دادستان کل انقلاب، آقای قدوسی بودم؛ آیت‌الله قدوسی وقتی که می‌خواستند خدمت امام برسند، می‌‌گفتند اگر مطلبی دارید بگویید که من منتقل کنم. 

 

یک بار ایشان وقتی از نزد امام برگشتند خدمت‌شان رسیدم و پرسیدم، امام چه فرمودند؛ آیت‌الله قدوسی گفت: امام فرمودند «از قم چه خبر؟» من هم گفتم که «اگر زهرا خانم شما بگذارند وضع قم خوب است»، من به آیت‌الله قدوسی گفتم منظورتان چه بوده است؟ ایشان گفت «دختر آقای اشراقی تمام تلاشش بر این است که دبیرستان‌های قم را به آشوب، تحصن و اعتصاب بکشاند»، امام هم فرموده بودند «همانطور که با دیگران برخورد می‌کنید با ایشان هم برخورد کنید.»

 

حسینیان در بخش دیگری از این گفت و گو با انتقاد از خاطره‌سازی‌های رفسنجانی اظهار داشت: متأسفانه آقای هاشمی اجتهاد در مقابل نص می‌کند و می‌گوید که باید شعار «مرگ بر آمریکا» را حذف کنید؛ در حالی که صحبت‌های حضرت امام (ره) موجود است، حتی قسمت وصیت‌نامه حضرت امام به وزیر امور خارجه که چگونه با ابرقدرت‌ها باید برخورد کرد را نگاه کنید، خواهید دید که امام چه زیبا فرموده‌اند و انگار می‌دیدند که برای این روزها مخصوص وزیر امور خارجه پیام گذاشتند. بنابراین ماهیت امام یک ماهیت ضداستعماری و ضداستکباری بود.

 

حسینیان در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر آقای هاشمی تغییر کرده است؟ گفت: بله، آقای هاشمی تغییر کرده است؛ تحلیل آقای هاشمی از جامعه، تحلیل اشتباهی است چرا که خیال می‌کنند کسانی که به آقای روحانی رأی داده‌اند مردمی هستند که از انقلاب زده شده‌اند و از ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ها خسته‌اند لذا مطلبی را مانند همان نامه به امام مطرح می‌کند و زمانی که بازخورد آنها را در جامعه می‌بیند، ناچار می‌شود که کار خود را توجیه کند.

 

حسینیان گفت: اگر در عبارت تکذیبیه آقای هاشمی دقت کرده باشید، نمی‌گوید من این حرف را نزده‌ام بلکه دیگران را متهم به سوء‌ استفاده کرده و می‌گوید این کار درست نبوده است.

نظر شما