شناسهٔ خبر: 41214 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

رهبرانقلاب در دیدار دانش‌آموزان:

هیچ کس نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کند

رهبر 1 رهبر انقلاب با اشاره به ماموریت سخت تیم مذاکره کننده فرمودند: هیچ‌کس نباید مجموعه مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند، اینها بچه‌های خود ما و بچه‌های انقلابند و هیچ‌کس نباید ماموری را که مشغول کاری است، تضعیف کند.

رهبربه گزارش «نماینده»، هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان در آستانه سیزده آبان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

مهم ترین محورهای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در ادامه آمده است:

 

 

 

۳۰ سال پیش جوانان ما اسم سفارت آمریکا را گذاشتند لانه جاسوسی؛ امروز سفارتخانه‌های آمریکا در نزدیکترین کشورها به آمریکا اسمشان شده «لانه جاسوسی»؛ یعنی جوانان انقلاب ما ۳۰ سال جلوتر بودند.

 

رویکرد استکباری آمریکا احساس بی‌اعتمادی و بیزاری به دولت آمریکا در ملت‌های دنیا ایجاد کرده است. هر ملت و دولتی که به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد، حتی دوستان آمریکا.

 

امروز در میان ملت‌ها آمریکا منفورترین قدرت‌هاست. اگر یک نظرسنجی عادلانه و سالم در دنیا انجام شود، نمره منفی هیچ دولتی به آمریکا نمی‌رسد.

 

مماشات با آمریکا برای هیچ کشوری سود به ارمغان نمی‌آورد. انقلاب عظیم ملت ایران با استکبار آمریکایی درافتاد و مانند برخی کشورها کار را نیمه‌تمام نیز رها نکرد.

 

هیچ‌کس نباید مجموعه مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند، اینها بچه‌های خود ما و بچه‌های انقلابند. یک ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچ‌کس نباید ماموری را که مشغول کاری است، تضعیف کند.

 

مذاکرات با ۶ کشور صرفا در موضوع هسته‌ای است ولاغیر. ابتدای سال در مشهد نیز گفتم که مذاکره درباره مسائل خاص اشکال ندارد، لیکن خوش‌بین نیستم.

 

یکی از ترفندها و خلاف‌گویی‌ها القایی به افکار عمومی این است که اگر در قضیه هسته‌ای تسلیم طرف مقابل شویم، تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی حل خواهد شد.

 

همانطور که در مشهد هم گفتم، به مذاکره خوشبین نیستم ولی باذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی‌کنیم و این تجربه، ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد؛ اگر مذاکرات به نتیجه برسد که چه بهتر ولی اگر نتیجه نگرفتند معنایش این باشد که کشور باید روی پای خودش بایستد.

 

پذیرش تعلیق غنی‌سازی در سال ۸۳ ۲ سال کشور را عقب انداخت اما به نفع ما تمام شد، نشان داد که امید همکاری از طرف شرکای غربی مطلقاً وجود ندارد.

 

مسئله هسته‌ای، بهانه است و محور دشمنی آمریکا با ملت ایران نیست. با عقب‌نشینی در هسته‌ای ۱۰ها موضوع دیگر نظیر توانایی‌ها نظامی ایران، حمایت از مقاومت و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی را به پیش می‌کشند.

 

وضع امروز جمهوری اسلامی با وضعیت سال ۸۲ زمین تا آسمان فرق دارد، آن روز بر سر دو سه سانتریفیوژ چانه می‌زدیم اما امروز به همت جوانان و مسئولان، چندین هزار سانتریفیوژ فعال است.

 

در مسائل اقتصادی کشور همه تلاش ها باید متمرکز بر داخل باشد، پیشرفت و گشایشی ارزش دارد که متکی به قدرت درونی یک ملت باشد تا کشور با اخم و تحریم‌ها متلاطم نشود.

 

در عرصه دیپلماسی کشور موفق است و دولتی می‌تواند پشت میز مذاکره به نتایج مورد نظرش برسد که متکی به نیرو درون‌زا و توانایی‌ها داخلی باشد. از چنین دولتی حساب می‌برند.

 

ملت ایران به خواسته‌های آمریکا "نه" گفت و گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. آمریکا با موجودیت، اقتدار، و نفوذ جمهوری اسلامی مخالف است. آرزوی آنها یک ایران ضعیف، کنارمانده، بی اعتبار و بی‌احترام است.

 

به دشمنی که لبخند میزند اعتماد نکنیم. آمریکایی‌ها از آنطرف لبخند می‌زنند و اظهار میل به مذاکره می‌کنند و از این طرف بلافاصله می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است، خب چه غلطی ممکن است انجام دهند.

 

ما در مواجهه با دشمنان هیچگاه دچار استیصال نشدیم و بعد از این نیز نخواهیم شد. در ابتدای انقلاب در ضعف بودیم و جبهه مقابل در اوج توانایی بود اما امروز وضعیت عکس است و مشکلات ما در مقایسه با آنها صفر است.

 

حرف ما با مسئولین این است که برای گشایش مسائل کشور باید نگاهشان به درون باشد؛ در عرصه دیپلماسی هم آن دولتی موفق است که متکی به نیروی درون‌زا و اقتدار و توانایی‌های درونی باشد.

 

ما از روز اول گفتیم و همچنان می‌گوییم که رژیم صهیونیستی را یک رژیم "نامشروع و حرامزاده" می‌دانیم. رژیمی که براساس توطئه بوجود آمده و با سیاست‌های توطئه آمیز حفظ می‌شود.

 

آحاد مردم، مسئولان و جوانان عزیز چشم و گوش ها را باز کنند. هر ملتی با آگاهی، هوشیاری، بیداری ماندن و به خواب نرفتن، می تواند به اهداف والای خود دست یابد.

 

توصیه به مسئولی و فرزندان خودمان که مشغول به کار در دیپلماسی هستند، این است که مراقب باشید لبخند فریبکارانه، شما را دچار اشتباه و خطا نکند. ریزه‌کاری‌های کار دشمن را ببینید.

 

اگر در کار جدی هستند، باید جلوی کسانی را بگیرند که زبان به حرف‌های یاوه می‌گشایند. یک سیاستمدار آمریکایی غلط می‌کند که می‌گوید باید در فلان صحرای ایران بمب اتم بریزیم. باید چنین دهانی را خرد کنند.

 

آمریکایی‌ها بیشترین ملاحظه و رودربایستی را از رژیم منحط صهیونیستی و محافل صهیونیست دارند. پنجه قدرتمندان مالی و کمپانی‌های صهیونیستی بر دولت و کنگره آمریکا مسلط است.

 

دولتی که با توهم مسئولیت داشتن نسبت به مسائل جهانی، با مسئله هسته‌ای یک کشور دیگر برخورد می‌کند ، غلط می‌کند که در چنین دوره و زمانی خودش تهدید هسته‌ای می‌کند. باید جلوی این یاوه‌گویی‌ها را بگیرند.

نظر شما