شناسهٔ خبر: 41213 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

تایید رویکرد رسانه های اصولگرا در فرمایشات رهبری

بیت 2 مقام معظم رهبری در برخورد با مسئله دیپلماسی کشور رویکردی منتقدانه و در عین حال حمایت آمیز دارند، رویکردی که به صورت تمام و کمال توسط تمام منتقدان دلسوز کشور در پیش گرفته شده است.

رهبربه گزارش «نماینده» سخنان امروز مقام معظم رهبری درباره سیاست خارجی و مذاکره با آمریکا حکم آب سردی بر پیکر افراد معلوم الحالی داشت که بدون بررسی عقلانی و محاسبه منطقی صرفا در پی برقراری بی چون چرای ارتباط با آمریکا بودند و در این مسیر هجمه سنگینی علیه منتقدان خیرخواه دولت به راه انداخته بودند.

 

مقام معظم رهبری امروز در بخش هایی از سخنان خود فرمودند:

 

۳۰ سال پیش جوانان ما اسم سفارت آمریكا را گذاشتند لانه جاسوسی؛ امروز سفارت‌خانه‌های آمریكا در نزدیكترین كشورها به آمریكا اسمشان شده «لانه جاسوسی»؛ یعنی جوانان انقلاب ما ۳۰ سال جلوتر بودند.

 

هیچكس نباید مجموعه مذاكره كنندگان ما را سازشكار بداند، اینها بچه های خود ما و بچه های انقلابند. یك ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچكس نباید ماموری را كه مشغول كاری است تضعیف كند.

 

همانطور كه در مشهد هم گفتم، به مذاكره خوشبین نیستم ولی باذن الله از این مذاكرات ضرری هم نمیكنیم و این تجربه، ظرفیت فكری ملت ما را بالا خواهد برد. اگر مذاكرات به نتیجه برسد كه چه بهتر ولی اگر نتیجه نگرفتند معنایش این باشد كه كشور باید روی پای خودش بایستد.

 

به دشمنی كه لبخند می زند اعتماد نكنیم. آمریكایی ها از آن طرف لبخند می زنند و اظهار میل به مذاكره می كنند و از این طرف بلافاصله می گویند همه گزینه ها روی میز است، خب چه غلطی ممكن است انجام دهند؟

 

حرف ما با مسئولین این است كه برای گشایش مسائل كشور باید نگاهشان به درون باشد. در عرصه دیپلماسی هم آن كشوری موفق است كه متكی به نیروی درون زا و اقتدار و توانی های درونی باشد.

 

آمریكایی ها بیشترین ملاحظه را با صهیونیست ها دارند و مجبورند ملاحظه آنها را كنند ولی ما این ملاحظه را نداریم و از روز اول هم گفته ایم كه رژیم صهیونیستی را یك رژیم نامشروع و حرامزاده می دانیم.

 

مواضع صریح رهبری آشکارا  نشان می دهد که منتقدین دلسوز دولت که فریب لابی بازی های برخی از عناصر انحصارطلب را نخورده اند و به دولت و دستگاه دیپلماسی کشور به حکم یک کالا نمی نگرند در مسیر خود درست و به جا قدم برداشته اند.

 

****

مقام معظم رهبری در برخورد با مسئله دیپلماسی کشور رویکردی منتقدانه و در عین حال حمایت آمیز دارند، رویکردی که به صورت تمام و کمال توسط تمام منتقدان دلسوز کشور در پیش گرفته شده است. ایشان پس از سفر نیویورک دولت، ضمن حمایت از دستگاه دیپلماسی، انتقاداتی را نیز مطرح فرمودند و این نشان می دهد که انتقاد و حمایت هر دو حکم رکن پیشبرد اهداف کلان نظام در این عرصه را دارد. نه حمایت بی چون و چرا باید موجب قربانی شدن انتقادات سازنده شود و نه انتقادها باید شکل و شمایل تخریب و یا تضعیف به خود بگیرد. این روند به خوبی در هفته های اخیر توسط رسانه های اصولگرا در پیش گرفته شد.

 

مطمئنا رویکردی سازشی در میان برخی از چهره ها و جریان های رسانه ای وجود دارد که البته حساب آنها از حساب دولت جداست. در فضای رسانه ای باید تلاش کرد تا ماهیت امتزاج ناپذیر چنین جریاناتی را با دیدگاه اعتدالی دولت علنی نمود. جریان های سازشکاری که در پی مصادره تحولات دیپلماتیک کشور به سود خود هستند مسیرشان با مسیراعتدالی دولت متفاوت است.

 

تاکیدات فراوان رسانه های اصولگرا مبنی بر ضروری بودن و اولویت داشتن رویکرد دولت به توانمندی های داخلی تا نگاه به بیرون و نیز عدم خوشبین بودن به تعارفات آمریکایی ها در ضمن تهدید به حملات نظامی بخشی از فعالیت های رسانه های اصولگرا بود که امروز با دریافت مهر تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص شد نگاه غرض آلود برخی از فعالین سازشکار رسانه ای نه تناسبی با دیدگاه های رهبری دارد، نه متناسب با رویکرد اعتدالی دولت است و نه نشانه های انتقاد سازنده از اصولگرایان در آن دیده می شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۸-۱۲ ۲۲:۱۵مهدی 0 0

    واقعیت همینه
                                

نظر شما