شناسهٔ خبر: 40966 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بیانیه بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره)

آقای انصاری! علت حصار کشی ژنتیکی به دور امام چیست؟

حمید انصاری 4 در قسمتی از این بیانیه خطاب به انصاری آمده است: سخنران شب عاشورای ۸۸ در جماران را بخاطر دارید؟ رفتارهای افراطی‌ای که از همان شب شروع شد و شعله آن ظهر فردایش به پرچم عزای حضرت اباعبدالله (ع) و تمثال مبارک حضرت روح الله (ره) نیز رحم نکرد، ریشه در اقدامات دوستان حضرتعالی داشت.

بنیاد امامبه گزارش «نماینده» پس از اظهارات روز گذشته قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) درباره رفتار ناشایست اخیر برخی منتسبان به امام راحل(ره)، بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه ها در واکنش به این اظهارات بیانیه ای صادر کرد.

 

متن بیانیه مذکور بدین شرح است:

 


قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

جناب آقای حمید انصاری؛

سلام علیکم

یادداشت ناشی از عصبانیت و ناراحتی حضرتعالی در سایت وابسته به آن موسسه – که با بازتاب مناسبی از سوی رسانه‌های زنجیره‌ای هم مواجه شده - را ملاحظه کردیم. در این یادداشت انتقادها به موسسه تحت مدیریت‌تان را «تسویه حساب سیاسی» دانسته و به مخالفان حمله کرده اید. لازم است در باب آن یادداشت و مسائل اخیر نکاتی به جناب‌تان یادآوری شود:

 

نخست: در یادداشت‌تان به طور مطول و آشفته تلاش کرده‌اید که از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و عملکرد آن دفاع کنید. اما ای کاش وقتی به حضرت امام خمینی(ره) توهین می‌شد و یا برخی افراد با افترا بستن به حضرت ایشان تلاش می‌کردند آب را گل‌آلود کرده و ماهی خود را صید کنند نیز به رگ غیرت‌تان برمی‌خورد و بنا به وظیفه ذاتی موسسه از افکار امام راحل دفاع می‌کردید و اجازه سوء استفاده سیاسی به برخی افراد معلوم الحال از این دریای نورانی را نمی دادید. سکوت سیاسی و تاییدآمیز موسسه متبوع شما است که باب انتقادات را وسیع‌تر از گذشته باز نموده و «راز پنهان» را آشکار کرده است.

 

دوم: عبارت «تسویه حساب سیاسی» و «افراطی» را نیز خواندیم و بسی تعجب کردیم. به طور عجیبی فرافکنی کرده و تلاش کرده‌اید توپ را در زمین منتقدین بیندازید. اتفاقا اساس انتقادات به آن موسسه و تیم مدیریتی‌اش در همین دو عبارت نهفته است. چه کسی است که فراموش کرده باشد فتنه عاشورای ۸۸ و حمله به هیات‌های حسینی و توهین به تمثال مبارک حضرت امام(ره) ریشه در برنامه شب عاشورای همان موسسه در جماران داشته است؟ سخنران شب عاشورای ۸۸ در جماران را به خاطر دارید؟ رفتارهای افراطی‌ای که از همان شب شروع شد و شعله آن ظهر فردایش به پرچم عزای حضرت اباعبدالله(ع) و تمثال مبارک حضرت روح الله(ره) نیز رحم نکرد، ریشه در اقدامات دوستان حضرتعالی داشت. رفتار سیاسی و افراطی مجموعه موسسه و تولیت حرم امام (ره) در موضعگیری و عدم موضعگیری است که معتقدان راستین اندیشه امام(ره) را وادار کرده جهت حفظ حرمت امام و جلوگیری از انحراف و سانسور اندیشه ایشان به انتقاد از شما و بنا کردن مجموعه‌هایی جدید برای دفاع از اندیشه امام روی بیاورند.

 

سوم: در دفاع از عملکرد خود به منتقدان خود در برخی رسانه‌ها نیز حمله کرده‌اید. طبیعتا حق دفاع برای آن‌ها محفوظ است؛ اما نقطه تمرکز و توجه شما به برخی رسانه‌ها برای ما بسیار قابل تامل بود. به صورت مشخص به دو رسانه‌ی نهادی حمله کرده‌اید که قبلا یکی از منتسبین امام در قالب جوک و طنز به تمسخر همان نهاد پرداخته بود! او به زبان طنز و شما به زبان طعن. بگذریم! اما ای کاش به جای تلاش برای اسکات خصم و گرد و خاک کردن، اندکی هم استدلال و منطق ضمیمه یادداشت‌تان می‌کردید تا شائبه سیاسی کاری کمی کم‌رنگ شود.

 

چهارم: درخصوص رابطه خط امام و ژنتیک امام هم مساله بسیار بدیهی و ساده است و تعجب می‌کنیم که چرا اینقدر برافروخته شده‌اید؟ حتما می‌دانید نخستین کسی که بین امام و منتسبین تمایز قائل شده، چه کسی بوده است؟ داستان نوه امام و برخورد شخص حضرت امام با ایشان را حتما به خاطر دارید. قصد اتهام زدن به هیچ کدام از منتسبین امام را نداریم و به انحرافات و اشتباهات برخی‌شان هم فعلا توجهی نمی‌کنیم. اما سوال در این‌جا است که ریشه تلاش‌های شما و برخی افراد در انحصار اندیشه امام(ره) به مسائل ژنتیک در کجاست و چرا برخی تلاش دارند با سوء استفاده از انتساب‌شان به نام امام(ره) برای خود نان و شهرت فراهم کنند؟ و جای بسی تعجب است که چرا وقتی عده‌ای جهت حفظ حرمت و شأن امام(ره) به تمایز حقیقی بین حضرت ایشان و سایرین اشاره می‌کنند، به سرعت مظلوم‌نمایی برخی افراد شروع شده و پشت عبارت محترم «بیت امام» سنگر گرفته و به جای رفع اشتباهات، از نام پرافتخار امام(ره) هزینه می‌کنند؟

 

پنجم: در اواخر یادداشت خود، ژستی مظلومانه گرفته و در اقدامی جالب بین خود و مرحوم حاج احمد آقای خمینی هم‌ذات پنداری کرده و نکاتی درخصوص عملکرد موسسه متبوعتان بیان کرده‌اید. گفته‌اید: «مؤسسه یک حزب و تشکل سیاسی نیست» که چنین و چنان کند. اخیرا بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه ها، در کنار فعالیت هایی تبیینی خود در حوزه امام کارنامه‌ای تفصیلی و مستند (+) از اقدامات آن موسسه ارائه داده که صدق و کذب این ژست ظاهری شما و موسسه تحت امرتان را شفاف می‌کند. لذا با توجه به خلا ایجاد شده در حوزه فعالیت های مربوط به اندیشه های والای آن یار سفرکرده بر تلاش های خود خواهیم افزود تا بتواتیم پاسخگوی عطش جامعه جهانی به اندیشه های ناب امام راحل عظیم الشان باشیم .

برچسب‌ها:

نظر شما