شناسهٔ خبر: 40906 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بازخوانی مواضع امام

ما تا زنده هستیم نمى گذاریم

امام خمینی 4 بازخوانی گوشه ای از مواضع امام راحل (ره) در رابطه با آزادیهای کاذب اجتماعی از قبیل بی حجابی و اختلاطهای فساد آمیز زن و مرد، باطل السحر بسیاری از خبرسازیهای مغلوط و انحرافی روزهای اخیر است که توسط عده ای از منسوبین و و غیر منسوبین بیت امام (ره) رواج داده شد.

تصاویر دیده نشده امامبه گزارش «نماینده» بازخوانی گوشه ای از مواضع امام راحل (ره) در رابطه با آزادی های کاذب اجتماعی از قبیل بی حجابی و اختلاط های فساد آمیز زن و مرد، باطل السحر بسیاری از خبرسازی های مغلوط و انحرافی روزهای اخیر است که توسط عده ای از منسوبین و و غیر منسوبین بیت امام (ره) رواج داده می شود:

 

 

 

 

 

سخنرانی در جمع دانشجویان و ایرانیان مقیم خارج ۱۳۵۷/۱۰/۱ (صحیفه امام ج۴ ص۲۶۲)

امام خمینی 5در اسلام، تمام آثار تجدد و تمدن در اسلام مجاز است مگر آنهایی که فساد اخلاق بیاورند، فساد عفت بیاورند. اسلام آن چیزهایی را که مخالف با مصالح ملت بوده است، آنها را نفی کرده. آنهایی که موافق با مصالح ملت است، آنها را اثبات کرده است. ما الآن این مظاهر تمدنی که در جاهای دیگر ـ در ممالک پیشرفته ـ از آنها استفاده های صحیح می شود، وقتی که آمده است در مملکت ما یا مملکت های شبیه به مملکت ما، استفاده هایی که از اینها می شود استفاده های فاسد می شود؛ مثلاً سینما. ممکن است که کسی در سینما نمایش هایی که می دهد نمایش های اخلاقی باشد، نمایش های آموزنده باشد، که این را هیچ کس منع نکرده؛ و اما سینمایی که برای فساد اخلاق جوان های ماست، و اگر چند روز جوان های ما در این سینماهایی که در این عصرْ متعارَف بود و در زمان شاه متعارف است، اگر چند وقت یک جوان برود در آنجا فاسد بیرون می آید، دیگر به درد نمی خورد.

 

سخنرانی در جمع خواهران و بانوان جامعة الزهراء قم، دانشگاه الزهرای تهران، جمعیت زنان مسلمان، انجمن های اسلامی بیمارستان ها و کارخانجات و معلمان و محصلان مدرسه شهید مطهری (صحیفه امام ج۱۹ ص۱۸۳)

امام خمینی 5و من امیدوارم که دستگاه ها با شما کمک کنند و آن چیزی که احتیاج به آن دارید در هر امری از امور و در فرهنگتان و در تعلیم و تعلمتان وسیله را برای شما به طور شایسته فراهم کنند. و امیدواریم که شما در همه چیز موفق و مؤیّد باشید و همان طوری که بانوان ایران جانشان را، جوانانشان را، وقتشان را وقف اسلام کردند و اسلام را به اینجا رساندند. و امیدواریم که از این به بعد هم از این بالاتر بشود، و مطمئن باشید که تا شماها در صحنه هستید و شماها متعهد به اسلام هستید و جوان می دهید و جوان تربیت می کنید، این اسلام به پیش برود، و ان شاءاللّه با خوبی و خوشی و قطع دست اعدای دین از این کشور و همه کشورهای اسلامی. و من امیدوارم که خانم های مسلمین در هر جا هستند اقتدا کنند به شما عزیزان که کوشش دارید برای اینکه ارزش زن را هر چه بیشتر بالا ببرید، و آن ظلمی که به شما در آن زمان شد، با کوشش خودتان از او جبران کنید. خداوند همه شما را توفیق بدهد، و ما و شما را برای اسلام و برای خدمت اسلام موفق کند، و دین و دنیای شما را حفظ کند. و البته باید توجه داشته باشید که حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزش های شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است ـ چه برای زن و چه برای مرد ـ برای این است که، آن ارزش های واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه های شیطانی یا دست های فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می شدند اینها، این ارزش ها زنده بشود. و خداوند به همه ما توفیق بدهد که خدمت کنیم به این ملت و اسلام.

 

بیانیه نسبت به اختلاط در  نواحی ساحلی (صحیفه امام ج ۸، ص: ۳۳۹ )

امام خمینی 5براى اینکه اسلام جلوى شهوات را مى گیرد؛ اسلام نمى گذارد که بروند توى این دریاها شنا کنند. پوستشان را مى کند! که بعد از اینکه مى رفتند زن و مرد در دریا، زنها همان طور و همان طور مى آمدند توى شهر! مردم هم جرأت نمى کردند حرف بزنند. امروز اگر یک همچو چیزى بشود، اینها را ما خواهیم تکلیفشان را معین کرد. و دولت هم معین کرد.

البته دولت [به] طورى که وزیر کشور گفتند، گفتند ما جلویش را گرفتیم. اگر نگیرند، مردم مى گیرند. مگر مازندرانی ها مى گذارند یا رشتی ها مى گذارند که باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ مگر بندر پهلوى ها (بندر انزلى) مرده اند که زن و مرد با هم در یک دریا بروند و مشغول عیش و عشرت بشوند! مگر مى گذارند اینها را؟ تمدن هاى اینها این است.

آزادى که آنها مى خواهند همین. این جور آزادى! بروند قمار بکنند و با هم بشوند و با هم [سرگرم عیش و نوش] بشوند آزادى در حدود قانون است. اسلام از فسادها جلو گرفته. و همه آزادیها را که مادون فساد باشد داده. آنى که جلو گرفته فسادهاست که جلویش را گرفته است. و ما تا زنده هستیم نمى گذاریم این آزادیهایى که آنها مى خواهند، تا آن اندازه اى که مى توانیم، آن آزادیها تحقق پیدا کند.

برچسب‌ها:

نظر شما