شناسهٔ خبر: 40857 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روحانی: هاشمی مخالفت امام را فهمیده اما اعمال غرض میکند

حمید روحانی 4 تاریخ نویس معاصر کشورمان میگوید: آقای رفسنجانی مخالفت امام را با ایجاد رابطه با آمریکا فهمیده، اما اعمال غرض میکند؛ اگر او از سکوت امام چنین برداشتی میکرد، به هر نحوی بود همان زمان آن را در بوق میکرد.

حمید روحانیبه گزارش «نماینده» حجت الاسلام حمید روحانی در گفتگویی تفصیلی با فارس نکات مهم و جالب توجهی را درباره مسائل پیش آمده در ارتباط با خاطرات رفسنجانی، وضعیت موسسه موسسه حفظ و نشر آثار امام (ره)، گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا و نظر سنجی پیرامون رابطه با آمریکا مطرح نموده است.

 

بخش هایی از این گفت و گوی تفصیلی در ادامه می آید:

 

موسسه حفظ و نشر آثار امام رسالت حاج احمد را فراموش کرده است

تاریخ نویس معاصر کشورمان درباره علت سکوت موسسه حفظ آثار امام درباره تحریفات اندیشه های امام راحل گفت: اگر حقیقت را بخواهید موسسه حفظ و نشر آثار امام یک موسسه خنثی‌ شده است و آن رسالت و ماموریتی که سید احمد آقا دنبال می‌کرد به کلی فراموش شده و به شکل باندی درآمده است. اگر موسسه حفظ و تنظیم آثار امام واقعا به مسئولیت خود پایبند بود حضور فردی چون آقای عبدالله نوری در آنجا معنا نداشت.

 

وی تاکید کرد: واقعاً موسسه از مسیر خود به کلی منحرف شده است و در حقیقت باید یک فکر اساسی شود و این موسسه از چنگ افرادی که آنجا را به عنوان دکان و محلی برای پیشبرد اهداف انحرافی خود درست کرد‌ه‌اند خارج شود.

 

روحانی درباره سکوت این موسسه در قبال توهین نوه امام به شهدا و امام شهدا گفت: مؤسسه حفظ آثار امام به موسسه‌ای خنثی تبدیل شده است که در جهت منافع یک باند خاص حرکت می‌کند و اگر در خط امام قرار داشت، به پاتوق دشمنان انقلاب و طرفداران مهدی هاشمی و شیخ حسینعلی منتظری تبدیل نمی‌شد و معلوم است هدف آنها این است که خط امام را به انحراف بکشند و از اول به دنبال این بودند که با بعد از رحلت امام اینطور جلوه دهند که خط امام با خود امام دفن شده است.

 

خاطره‌سازی دروغ نزدیکان امام خیانت به امام و پاسداران و خانواده شهداست

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: ملت ما آگاه‌تر از این است که با این جوسازی‌ها و خاطره‌سازی‌ها فریب بخورد اما به هر حال این نوع گفتارها و خاطره‌گویی‌ها، دروغ، خیانت و اهانت به امام (ره)، پاسداران و خانواده معظم شهداست که دستگاه قضایی باید به صورت جدی با آن برخورد کند در غیر این صورت آنها جری‌تر شده و بیشتر به مقدسات توهین می‌کنند.

 

این نشان‌دهنده استیصال و بدبختی آنهاست که وقتی راهی برای منزوی کردن و به بیراهه کشاندن خط امام پیدا نکرده‌اند، به این اهانت‌ها روی آورده‌اند.

 

اگر هاشمی از سکوت امام تلقی موافقت داشت در بوق می کرد

وی بر همین اساس به ماجرای نامه هاشمی برای رابطه با آمریکا در سال ۶۶ و سکوت حضرت امام در قبال آن اشاره کرد و گفت: اینکه آقای هاشمی رفسنجانی ادعا می‌کند که امام با سکوتش این را تایید کرد، نفهمیده است؛ البته فهمیده است اما اعمال غرض می‌کند. اگر او از سکوت امام چنین برداشتی می‌کرد، به هر نحوی بود همان زمان آن را در بوق می‌کرد.

 

اگر امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند در اعلام آن درنگ نمی‌کردند

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی درباره اینکه چرا موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام تا به حال این موارد را رسما اعلام نکرده است و به نوعی مدعی این هستند امام موافق حذف شعار بودند؟ تصریح کرد: همچین چیزی نبوده است اینها تنها ادعا است اگر امام واقعا موافق بودند درنگ نمی‌کردند امام چیزی را که موافق بودند به سرعت اجرا می‌کردند، امام اگر موافق بودند که این شعار مرگ بر آمریکا باید حذف شود درنگ نمی‌کردند و اعلام می‌کردند.

 

گفت وگوی تلفنی با اوباما باعث تشدید فشارها شد

حمید روحانی می گوید: به نظر من همین گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور ما با اوباما و مذاکرات آقای ظریف یا جان کری علیرغم اینکه نتیجه‌ای در برنداشت بلکه باعث شد آمریکایی‌ها بر تحریم و تحت فشار قرار دادن ایران مصمم‌تر شوند.

 

اگر نتیجه نظرسنجی خلاف خواسته شان باشد می گویند تقلب شده است

روحانی در خصوص نظرسنجی در مورد رابطه با آمریکا اظهار داشت: ملت‌ ما در طول این سی و چند سال همواره با حضور در تظاهرات و راهپیمایی‌ها نظر خود را در خصوص چنین نظرسنجی‌هایی اعلام کرده‌اند. و قطعا در روز ۱۳ آبان امسال مجدد نظرشان را در این خصوص بیان می‌کنند.راهپیمایی ۱۳ آبان بهترین نظرسنجی در این باره است. البته این را هم عرض کنم که این آقایانی که امروز از نظرسنجی سخن میگویند اگر فردا روزی نظرسنجی صورت بگیرد می‌گوید تقلب شد چراکه نتیجه نظرسنجی به نفع آنان نیست باشد و در غیر این صورت می‌گویند تقلب صورت گرفته است. اگر آن‌ها به دنبال نظرسنجی هستند مردم در همین تظاهرات خیابانی نظر خود را اعلام می‌کنند.

نظر شما