شناسهٔ خبر: 40854 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نامه تند پسر شهید همت به نعیمه اشراقی

فرزند شهید همت در نامه ای نوشت: اگر عده زيادی نادان و نفهم از شدت سرخوشی و حماقت با همه چيز شوخی دارند، دست روزگار اين‌گونه نيست؛ وقتش كه برسد آنچنان ضربه‌ای میزند كه نفهمند از كجا خوردند.

مصطفی همتبه گزارش «نماینده» انتشار جوکی از نعیمه اشراقی در قالب یک کامنت که حاوی توهین به امام (ره) و خانواده شهدا بود با واکنش تند فرزند شهید همت مواجه شد.

 

مصطفی همت پسر شهید همت در واکنش به انتشار این جوک منتسب به نعیمه اشراقی نامه ای انتقادی به وی نوشت که متن آن به همراه پاسخ نعیمه اشراقی در ایکنا منتشر شده است:

 

خانم نعيمه اشراقی دهان باز كرده و دُرفشانی نمودند. چند نكته در مورد گفته‌های ايشان به نظرم رسيد كه بد نديدم اينجا بگويم، شايد به گوش اطرافيان ايشان رسيد؛ بهتر است اطرافيان ايشان تذكری به ايشان بدهند تا شايد كمی در گفتارشان تغيير صورت گرفته و اين حداقل را درك كنند كه هر حرفی را نبايد زد و حداقل در هر جايی نبايد هر حرفی را گفت.

 

اولين چيزی كه با مطلب زشت ايشان به ذهن می‌رسد، اين است كه وقتی بچه‌های اين مملكت در زير گلوله و بمب و خمپاره تكه‌ تكه می‌شدند، رهبری كه خيلی از آن فرزندان ايران به فرمان او راهی جبهه شده بودند، داشته در مورد ايشان و خانواده آن سربازان، شوخی‌های زشت می‌كرده! اين چيزی‌ است كه مطلب اشراقی به هر ذهنی تزريق می‌كند. آيا چنين كاری تيشه‌ زدن به ريشه افكار و شخصيت امام خمينی نيست؟ ايشان نمی‌فهمد با چنان مطلبی تا چه حد وحشتناك، بنيانگذار جمهوری اسلامی را زير سؤال برده و خوار و كوچك كرده؟

 

در هر صورت يا واقعاً امام خمينی چنان گفتار و تفكر و برخوردی داشته (كه هر جوری نگاه می‌كنم با عقل جور در نمی‌آيد) يا خانم اشراقی دروغ می‌گويد و اين هم باز بايد تذكری باشد به بيت امام و اطرافيان خانم اشراقی كه جلوی دُرفشانی‌های گاه و بی‌گاه ايشان را بگيرند.

 

اگر واقعاً چنان شوخی بی‌شرمانه‌ای در آن ايام در جامعه شايع بوده، تنها بايد گفت شرم بر سازندگان و شرم بر رواج‌ دهنده‌های چنان شوخی بی‌شرمانه‌ای. افرادی كه آن‌قدر بی‌شعور و نفهمند كه اين را درك نمی‌كنند كه با اين ظلم‌ها به خانواده‌های سربازان جنگ‌شان، فقط باعث می‌شوند در جنگ بعدی كسی برايشان نجنگد و خواهر و مادر و دختر و باقی زنان فاميل و آشنای‌شان مثل سده‌های گذشته در زير دست و پای سربازان دشمنان شرقی و غربی قرار بگيرد (اتفاقی كه در ابتدای حمله صدام به ايران، در سوسنگرد و هويزه افتاد و سربازان صدام بطور گسترده به زنان و دختران آن ديار تجاوز كردند ...) و كشورشان دوباره تجزيه شود و از اين هم كوچك‌تر گردد ...؛ اتفاقی كه در زمان شاه‌های فاسد و جنايتكار و بی‌كفايت قاجار رخ داد ...

 

اگر عده زيادی نادان و نفهم از شدت سرخوشی و حماقت با همه چيز شوخی دارند، دست روزگار اين‌گونه نيست؛ وقتش كه برسد آنچنان ضربه‌ای می‌زنند كه نفهمند از كجا خوردند ...

 

اين‌گونه افراد را كه می‌بينم حس می‌كنم در جنگ گذشته كلاه گشادی بر سر خانواده‌های كشته‌های جنگ و كل رزمنده‌ها گذاشته شده. رزمنده‌ها در جبهه جنگ و زير رگبار گلوله و بمب و خمپاره بودند و خانواده‌های‌شان در سخت‌ترين شرايط زندگی می‌كردند (و اين سختی بعد از شهادت و جانباز شدن رزمنده‌ها ادامه يافت و گاهی بيشتر هم شد.) و آن‌وقت اين خانم كه در خوشی تمام به سر می‌برده و ساير افراد مشابهش، چنان تفكر و شخصيتی داشته و دارند و تمام‌شان هم به خودشان افتخار می‌كنند ... حكومت هم كه برخورد مشابهی با خانواده‌های سربازان جنگ دارد و در تبليغاتش خود را مديون آنها نشان می‌دهد و از كشته‌ها و مجروحين جنگی برای خودش مشروعيت درست می‌كند، اما در برخورد با خانواده‌ها چيز ديگری را نشان می‌دهد ...

 

پی‌نوشت: فقط و فقط بخاطر احترامی كه برای امام خمينی قائلم از چنين ادبياتی استفاده كردم و گرنه در برابر شخصی كه چنان توهينی به خانواده‌های شهدا كرده، الفاظ درخور شأنش را به كار می‌بردم و البته اين نگه‌داشتن حرمت، هميشگی نخواهد بود. اگر اطرافيان ايشان تصحيحی در گفتارش صورت ندهند، چاره‌ای جز شكستن حريم‌ها باقی نمی‌ماند.

 

نامه اشراقی به فرزند شهيد همت

در همين راستا، نعيمه اشراقی در نامه‌ای به عذرخواهی از خانواده‌های معظم شهدا پرداخت كه متن آن به اين شرح است:

 

باسمه تعالی

برادرم

جناب آقای همت

نامه جناب عالی را درباره مطلبی موهن و غلط خواندم. تنها می‌توانم در اين مورد سر تعظيم در مقابل شما و خانواده‌های عزيز شاهد فرود بياورم. شهيدان و خانواده‌های عزيز ايشان بر تارك انسانيت جای دارند و نابخردی كسی نمی‌تواند پيوند آسمانی آنها با امام‌شان را قطع كند. تو و هزاران زن و مرد بزرگی كه امثال من در آرامش ناشی از سختی‌های ايشان زندگی می‌كنيم با ارزش‌تر از آن هستيد كه نوشته‌ای غلط و بی‌ارزش از ارزش آنها بكاهد. همه بايد بدانيم امام جز در تار و پود اسلام و ارزش‌های آن - از نماز و روزه گرفته تا حجاب و پاكدامنی- و جز در پيوند با ياران فداكارش معنی نمی‌شود. مگر می‌توان امام را در خاطر مجسم كرد و جلوه زيبای امر به معروف و نهی از منكر را در او مشاهده نكرد؟

 

مگر می‌توان احترام بی‌حد و حصر امام به شهيدان و خانواده‌های آنها را با ذكر كلماتی موهن و بی‌ارزش از ياد برد؟ همين جا لازم می‌دانم به صراحت تمام انتساب آنچه در فضای مجازی به امام و از قول من منتشر شده را تكذيب كنم و از خداوند برای جاعلينی كه اين گونه با احساسات پاك مردم بازی می‌كنند طلب هدايت نمايم. از اين پس با توجه به دستبرد‌های چند گانه به صفحه شخصی‌ام، اين صفحه را مسدود می‌كنم و عاجزانه از خداوند متعال علو درجات امام و شهدای عزيز را مسئلت نموده و برای خانواده‌های آنان آرزوی سلامت و بهروزی دارم.

 

گر بدی گفت حسودی و رفيقی رنجيد

گو تو خوش باش كه ما گوش به احمق نكنيم

 

نعيمه اشراقی

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 3 4

  • ۱۳۹۲-۰۷-۲۹ ۱۷:۰۴مهدی 2 15

    درود بر شهیدان و فرزندان غیور انان . درود بر همت ها باکری ها خرازی ها زین الدین ها و تمام شهدا و جانبازان عزیز که با جان شیرین خود این اسایش رو برای ما ارمغان اوردند و درود بر فرزند شهید همت این شیر بیشه ایران که با این جواب دندان شکن به یک عده خوارج که این گونه دروغ ها رو به امام عزیز ما نسبت می دهند وعاقبت اینچنین خار و خفیف و ذلیل شدند که با نوشتن این نامه های معذرت خواهی خودشان را بیشتر خار کردند .
    درود بر شهدا و فرزندان و خانواده های ایشان 
                                
  • ۱۳۹۲-۰۸-۰۷ ۰۸:۴۴مجید 0 3

    برادر عزیز ناراحت نباش از  این ت وهین ها هم زیاد به پیامبر و ائمه شده .          پسر نوح با بدان بنشت وخاندان نبوتش گم شد سگ اصحابت کف روزی چند پی مردم گرفت و مردم شد                                                                     
                                
  • ۱۳۹۲-۰۸-۲۱ ۱۳:۰۳زهرا 1 3

    ما براي همه شهيدان ورزمندگاني كه درجنگ پاسدار اين مرز وبوم بودند ارزش قائليم وميدانيم كه اگر آنها نبودند كشور ما هم مثل عراق مثل افغانستان ويران ميشد ولي بايد بدانيم كه بعضي افراد با تفرقه ميخواهند ازآب گل آلود ماهي بگيرند پس اجازه ندهيم كه كسي از ما سوءاستفاده كند 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۶ ۱۵:۳۳فیروزه 4 2

    بعضی وقت ها آدم واقعا میمونه که به چه زبان، فهم و منطقی با طرفش حرف بزنه که تو حیطه‌ی درک و شعور و فهم طرف بگنجه!!. متن پیام ایشون نه تنها تاسف بار که تامل برانگیزه. که چرا باید یه نفر که به خاطر موقعیت اجتماعی مورد توجه و دارای امتیازات زیادیه در چنین سطح پایینی از آگاهی باشه. یه نفر باید به این آقا بگه گیریم اهواز کم شهید داد!! گیریم اصلا شهید نداد!، باید خاک بره تو حلق مردمش؟ باید هزار و یک جور مرض و بیماری بگیرنو بمیرن؟؟. این مردم تنها خواهان حقشونن. حقی که هر انسان زنده ایی داره. خواهان 1درصد از اون 70 درصد سرمایه‌ایی ان که چاه‌های نفتشون استخراج میشه تا امثال تو، توی رفاه روزافزون باشن. کاش یکی به این آقا میگفت چه بمباران ها و آوارها و خانواده هایی بوده که یکجا مردند و اسمی‌ام ازشون تو آمار شهدا نیست. کاش یه نفر به این آقا میگفت که ایجا چقدر زیادن خونواده‌هایی که پسر جوون و نوجونوش بی نام رفتن جبهه و اونوقت به اسم شهید گمنام برای قبرستان های تهران چند تکه اسخوان بردند!! تا مبادا آمار شهیدان پایتخت طراز اول نباشه.
                                

نظر شما