شناسهٔ خبر: 40622 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

تحریف امام برای عصمت هاشمی

هاشمی 2 دوستان آرمانی که مدتهاست آرمانهایشان در تعارض با آرمانهای حضرت امام (ره) قرار گرفته باید توجه داشته باشند که بار کج هرگز به مقصد نمی رسد و آفتاب را نمی توان با پاشیدن خاک از دیده ها پنهان کرد.

هاشمیبه گزارش «نماینده» چند روز پیش با انتشار جمله ای از هاشمی رفسنجانی که ادعا شده بود نظر حضرت امام (ره) است موج جدیدی در محافل سیاسی در ارتباط با موضع ارتباط ایران و آمریکا ایجاد شد. جمله عجیب هاشمی این بود: «امام (ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا موافق بود»!

 

این جمله تامل برانگیز به طور آشکار در تعارض با دیدگاه های علنی و خط فکری امام (ره) قرار داشت و موجب آن شد که فرزندان ایدئولوژیک حضرت امام (ره) بار دیگر به بازخوانی دیدگاه های ایشان بپردازند و نسبت به این تحریف آشکار موضع گیری نمایند.

 

جالب است که این بیان خاطره از طرف هاشمی زمانی مطرح شد که گفتگوی تلفنی بین روحانی و اوباما شکل گرفته بود. گفتگویی که از طرف فرمانده سپاه به عنوان اشتباه تاکتیکی عنوان شد و مقام معظم رهبری نیز در موضعی نسبت به برخی اقدامات نا به جا در نیویورک هشدار دادند که بیشتر توجه ها را به سمت گفتگوی تلفنی جلب می کرد - مسئله ای که وزیر خارجه هم به آن اذعان دارد - از طرف دیگر خاطره هاشمی در حالی منتشر شد که در خبر دیگری که سایت منتسب به وی منتشر نموده بود ادعا شد نباید در خاطرات هاشمی تردید کرد: «تردید در خاطرات هاشمی باطل است».

 

وقایع فوق و حواشی آن موجب شد که گروه ها و عناصری که منافع آنها با منافع خانواده هاشمی گره خورده است بنگاه های خبر پراکنی خود را بیش از پیش فعال کنند و به جنگ هر گونه نقد و انتقاد و «تردید» بروند.

 

روزنامه های دوشنبه 15 مهر​در این میان روزنامه آرمان از سهم بسزایی برخوردار است. این روزنامه برای تطهیر و تقدیس هاشمی نسبت به تمام انتقاداتی که در این مدت رخ داد در یک صفحه خود با حجم حدود ۲۵۰۰ کلمه دست به توجیهاتی زد که در آن خبری از رد علمی انتقادات وجود نداشت و تنها مجیزی احساسی و بی منطق بود. این روزنامه برای توجیه نظر هاشمی درباره شعار مرگ بر آمریکا به گفتار معروف حضرت امام (ره) اشاره کرد و حتی برای رسیدن به هدف خود مجبور به تحریف نظر حضرت امام (ره) نیز شد.

 

پیام معروف امام در رابطه با تحریف سخنانشان این است: «اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من بر حجم آن افزوده شود لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.»

 

امام در این بیان خود صراحتا اعلام می کنند که برای تایید اصالت بیاناتشان که در آینده مطرح می شود باید صوت و خط و تصویر ایشان به همراه تایید کارشناسان باشد نه آنکه صوت و خط و امضای ایشان یک راه تصدیق باشد و تایید کارشناسان یک راه دیگر. در واقع تایید کارشناسان باید بر اساس صوت و خط و امضای موجود باشد که با بررسی آن صوت یا خط یا امضا بتوانند با بررسی دقیق انتساب آن صوت یا خط یا امضا به حضرت امام (ره) را تصدیق یا تکذیب نمایند. البته راه اثبات از طریق پخش تصاویر در صدا و سیما نیز که نیازی به توضیح ندارد.

 

اما روزنامه آرمان از روی عجله و سردرگمی در مسیر تطهیر مواضع بی مبنای هاشمی حتی چاره ای جز این ندید که این تذکر جدی امام (ره) را نیز مورد تحریف قرار دهد. آرمان در توضیح این روشی که حضرت امام (ره) بیان کرده اند نوشته است: «در همین سخن امام(ره)، روش‌های اثبات نقل‌قول‌ها مشخص شده و ذکر شده که در صورت نبود سند صوتی و تصویری، موضوع به کارشناسان ارجاع داده شده است.»

 

دوستان آرمانی که مدت هاست آرمان هایشان در تعارض با آرمان های حضرت امام (ره) قرار گرفته باید توجه داشته باشند که بار کج هرگز به مقصد نمی رسد و آفتاب را نمی توان با پاشیدن خاک از دیده ها پنهان کرد. بهتر است تحریریه این روزنامه از مسیر غلط کنونی خود فاصله بگیرد و به میان توده های مردمی که رنج کشیده از سوابق زشت و تحقیر آمیز باند هاشمی هستند بازگردد.

نظر شما