شناسهٔ خبر: 40594 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

واکنش دبیرکل موتلفه به شایعات پیرامون حذف شعار مرگ بر آمریکا

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به اینکه هیچ سندی درباره موافقت امام (ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا وجود ندارد، گفت: امام (ره) بارها از نفرت مردم ایران از سیاستهای آمریکا سخن گفته‌اند.

محمدنبی حبیبیبه گزارش «نماینده»، محمدنبی حبیبی دبیرکل موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به موضع‌گیری​های دوگانه اوباما درباره ایران بیان داشت: آمریکایی‌ها پیش از هر زمان نیاز به خانه‌تکانی در درون و بیرون خود دارند. لحن متفاوت اوباما با ملت ایران نتیجه همین شرایطی است که آنها به گفتگو با ایران نیازمندند. اما صهیونیست​ها نمی‌گذارند این نیاز را بدون هزینه برطرف کنند.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: توصیه ما به آمریکائی​ها این است که اول به مسائل داخلی خود به ویژه بحران بدهی‌ها که سایه بر روابط داخلی و خارجی آمریکا انداخته است، بپردازند. هر گونه گفت​وگو با آنها در این شرایط به دوپهلو گویی و هذیان‌گویی طرف مقابل منجر می‌شود. کما اینکه سخنان متناقض اوباما درباره ایران نشان از اراده‌ای در دولت آمریکا برای حل و فصل مناقشات دو طرف به صورت عادلانه و به شکل برد - برد وجود ندارد.

 

حبیبی با اشاره به تظاهرات خودجوش مردم پس از اقامه نماز جمعه درتهران و شهرستان گفت: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم نشان داد یک نفرت عمومی علیه سیاستهای خائنانه و تجاوزکارانه آمریکا در میان ملت وجود دارد که نمی‌تواند آن را با یک لبخند از دل مردم پاک کرد.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اظهار تأسف از اظهارات برخی افراد و نیز برخی روزنامه‌های داخلی تصریح کرد: ذوق‌زدگی برخی در خصوص حل مشکلات در سایه گفتگو با آمریکا تأسف‌آور است. این ذوق‌زدگی به قیمت زیر پا گذاشتن منافع ملی تمام می‌شود.

 

حبیبی بیان داشت: اینکه گفته شود «امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده‌اند» در حالی که هیچ سندی برای این حرف وجود ندارد، به چه منظور صورت می‌گیرد. شعار مرگ بر آمریکا بارها در تظاهرات میلیونی مردم و حتی در حضور امام(ره) بارها گفته شده است و هیچ نشانه‌ای از تمایل امام(ره) در مورد حذف آن نه دیده شده و نه شنیده شده است. بر عکس امام(ره) بارها از نفرت مردم ایران از سیاستهای آمریکا سخن گفته‌اند چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب! این موضع به عنوان موضع مردم و تأیید فهم و دیدگاه مردم نسبت به ماهیت واقعی آمریکائیها بوده است.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: ما با رویکرد دیپلماسی دولت جدید به شرطی موافق هستیم که منجر به یک راستی آزمایی مجدد در حوزه چالش هسته‌ای ایران با غرب صورت گیرد. اعتماد‌سازی یک جاده دو سویه است.

نظر شما