شناسهٔ خبر: 40583 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بازتاب موضع رهبری پیرامون سفر نیویورک در روزنامه های سازش

رهبر 2 بنظر میرسد روزنامه هایی که در این مدت مترصد سر خم کردن نظام اسلامی مقابل زیاده خواهیهای صهیونیسم بین الملل بودند با موضع گیری صریح مقام معظم رهبری دچار سرخوردگی و پسرفت جدی در مواضع سازشکارانه شده اند.

به گزارش «نماینده» روز گذشته مقام معظم رهبری در مراسم فارغ التصیلی افسری دانشگاه شهید ستاری نخستین موضع علنی خود را در قبال سفر دولتمردان به نیویورک و حواشی آن بیان فرمودند.

 

ایشان در مهمترین بخش سخنان خود در این رابطه فرمودند:

رهبر 5«ما از تحرک دیپلماسی دولت از جمله سفر نیویورک حمایت می‌کنیم زیرا به دولت خدمتگزار اعتماد داریم و به آن خوشبین هستیم اما برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود، چون ما دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می‌دانیم.»

 

 

 

در جریان سفر تیم دیپلماسی کشورمان به نیویورک برای نشست شصت و هشتم مجمع عمومی سازمان ملل سخنان و تحلیل های فراوانی از همان روزهای نخست در فضای رسانه ای کشور منعکس شد. موضع گیری قاطع و تحسین برانگیز دکتر روحانی در نطق عمومی خود در مجمع عمومی نشانه ای از اقتدار ۳۵ ساله جمهوری اسلامی در برابر زیاده خواهی های جامعه استکبار و صهیونیسم بین الملل بود که بازتاب گسترده و تحسین برانگیزی در داخل کشور به خود اختصاص داد.

 

اما این نطق عمومی همه رویدادها نبود و اتفاقات دیگری نیز در جریان این سفر روی داد که متاسفانه تناسب چندانی با عزت و باور ملی ملت ایران نداشت. حضور تیم دیپلماسی کشورمان در سطح وزیر خارجه در هنگام سخنرانی اوباما و در مقابل حضور دو نفر از تیم دیپلماسی دولت آمریکا که بسیار سطح پایین تری از وزیر خارجه داشتند در هنگام سخنرانی دکتر روحانی اولین حرکت ناپخته دیپلماسی ایران محسوب می شد. نفی افسانه هلوکاست حتی با وجود آنکه مقام معظم رهبری به آن اشاره فرموده بودند، گفتگوی خارج از عرف حاکم در روابط ایران و آمریکا در سطح وزریا خارجه بین ظریف و کری و مهم تر از همه اینها گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما از اصلی ترین مواردی هستند که جزو خطاهای تاکتیکی تیم دولت و به فرموده مقام معظم رهبری پیشامدهایی محسوب می شوند که به جا صورت نگرفته است.

 

روزنامه های یکشنبه 14 مهربعد از موضع گیری مقام معظم رهبری، عکس العمل روزنامه های منتسب به جریان دوم خرداد که این روزها بر طبل سازش یک طرفه می کوبند قابل توجه است. روزنامه هایی که اکثرا حاضر به انتشار جمله کلیدی مقام معظم رهبری در واکنش به سفر نیویورک نبودند. با توجه به آنکه مقام معظم رهبری تحرک دیپلماسی و اعتماد به دولت را مورد تایید قرار دادند اما در عین حال خوشبین نبودن خود به آمریکایی ها و به جا نبودن برخی رفتارهای دولتمردان در نیویورک را نیز مورد تاکید قرار دادند که در این میان روزنامه آرمان ترجیح داد در صفحه اول خود تنها از حمایت رهبری سخن بگوید و به جا نبودن رفتار دولت از نگاه رهبری را در صفحه اول مورد توجه مخاطب قرار ندهد. روزنامه آرمان حتی در متن مختصری که به عنوان توضیح در صفحه اول خود منتشر کرد بخش مربوط به «به جا نبودن برخی رفتارهای دولت» را به طور کلی در صفحه اول نیاورد.

 

روزنامه های یکشنبه 14 مهرروزنامه دولتی ایران نیز ترجیح داد در تیتر اصلی خود به موضوع اشاره نکند و در ابعادی کوچک و گذرا به این مسئله اشاره نماید. روزنامه های بهار، ابتکار و قانون نیز در صفحه اول خود کوچکترین اشاره ای به به جا نبودن برخی رفتارهای دولت در نیویورک نداشتند.

 

 

 

روزنامه های یکشنبه 14 مهرهمچنین روزنامه های شرق، آفتاب یزد و اعتماد نیز ترجیح دادند با محور قرار دادن حمایت رهبری از تحرک کلی دیپلماسی در صفحه اول خود کوچکترین اشاره ای به غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها نداشته باشند و تنها به صورت زیر تیتر نسبت به به جا نبودن برخی رفتارهای دولت از نظر مقام معظم رهبری اشاره نمایند.

 

به نظر می رسد روزنامه هایی که در این مدت به شدت و با چشمانی بسته مترصد سر خم کردن نظام اسلامی مقابل زیاده خواهی های صهیونیسم بین الملل بودند با این موضع گیری صریح مقام معظم رهبری دچار سرخوردگی و پسرفت جدی در مواضع سازشکارانه خود در ایام گذشته شده اند که این اتفاق در رسانه های آنها به طور شفاف منعکس شده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۷-۱۴ ۱۳:۰۸علی 0 1

    خبرگزاری جمهوری اسلامی !! روز گذشته در یک عمل غیر حرفه ای , آن بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرمایند << برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد به جا نبود >> را به نحوی تایپ و تحریف نموده بود که به اینگونه خوانده می شد که << برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد بیجا نبود >> که البته بعد از حدود یک ساعت آنرا اصلاح نمودند ؟؟!! این نشانگر عمق امانتداری آقایان است ؟؟؟!!!!! انشاالله که آقای روحانی به این نکات نیز توجه داشته باشند که این رفتارهای پلشت خبری نمی تواند ذره ای در اراده مستحکم مردم عزیزمان در پاسداری از دست آوردهای نظام و دفاع از خون به ناحق ریخته هزاران شهید والا مقام کشور عزیزمان به سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیست غاصب , خللی ایجاد کند . مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم . برای سلامتی امام زمان صلوات
    
    
    
    
    
    
    
                                

نظر شما