شناسهٔ خبر: 40519 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

هاشمی معصوم نیست که گفته هایش قابل تردید نباشد

هاشمی 4 انحصارگرایی و مصادره بخشی از واقعیات تاریخی که قائم به یک فرد است، نشان از نوعی ترس و احساس خطر در یک جریان سیاسی خاص دارد که بیان حقایق مربوط به امام (ره) منافعش را تهدید میکند.

هاشمی رفسنجانیبه گزارش «نماینده» سایت شخصی هاشمی رفسنجانی طی انتشار مطلبی اعلام کرد: «تردید در خاطرات هاشمی باطل است»!

 

مدتی است سایت هاشمی رفسنجانی نسبت به انعکاس برخی خاطرات و نقل قول های جهت دار و گزینشی از هاشمی رفسنجانی خبرساز شده است. این موضع گیری که در سایت هاشمی منتشر شده به نوعی نشانه هایی از ایجاد آسیب و تحریف تاریخ را به ذهن متبادر می کند.

 

انحصار گرایی و مصادره نمودن واقعیات تاریخی که قائم به یک فرد باشد نشان از نوعی ترس و احساس خطر در یک جریان سیاسی خاص دارد که بیان حقایق مربوط به امام (ره) منافع آنها را به تهدید می کند.

 

باید از گردانندگان این سایت پرسید آیا هاشمی در مقام یک قدیس و معصوم برای شما تعریف شده است که کسی حق تردید در گفته های او را نداشته باشد؟ مسیر انحصارطلبی به همراه مصادره به مطلوب تاریخ منجر به انحراف و واژگونه خواندن حقایق خواهد شد.

 

هاشمی رفسنجانی نیز همانند هر فرد دیگری قرائت خاص خود را از نظرات و مواضع حضرت امام (ره) دارد و این قرائت وحی منزل نیست و نه تنها مانند هر قرائت شخصی دیگری قابل نقد است بلکه با توجه به تناقضات ماهوی میان دیدگاه های هاشمی و دیدگاه حضرت امام (ره) مستلزم تردید و تامل جدی نیز هست.

 

تفکرات و جریانات حامی هاشمی رفسنجانی به شکل معناداری از افراط و تمامیت خواهی رنج می برند. همان طور که در موضوع ریاست جمهوری، جریان حامی هاشمی مدافع ریاست جمهوری مادام العمری وی بود در سایر حوزه ها نیز شاهد بروز همین نوع نگاه هستیم.

 

باید گفت تلاش این سایت بر این است که با یک سیاست خاص در تنظیم و انتشار اخبار، پوشش دهنده آن بخش از تاریخ انقلاب و مواضع حضرت امام (ره) باشد که موید خط فکری آنها باشد. در واقع گردانندگان این سایت تاریخ انقلاب و حضرت امام (ره) را به حکم یک پازل قطعه قطعه تفسیر کرده اند که با آن قطعات در پی تکمیل پازل خود هستند نه انتقال بی کم و کاست تاریخ معاصر.

 

به نظر می رسد افزایش مواضع مخدوش هاشمی رفسنجانی که در سال های گذشته به کرات بر خلاف مواضع مقام معظم رهبری بوده و نیز شکست های پیاپی هاشمی در عرصه های سیاسی و اجتماعی موجب نوعی احساس نقص در میان حامیان وی شده تا جایی که تلاش می کنند با برخورد تقطیع شده نسبت به تاریخی که هاشمی با قرائت خود از انقلاب مطرح می کند این نواقص را در میان افکار عمومی لاپوشانی نمایند و مانع از انعکاس بیش از پیش تناقضات هاشمی با دیدگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری شوند.

نظر شما